Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel"Driftkostnader" för en racer cyk …
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik: Hur mycket cyklar du på vintern och vilka fälgar har du? Mycket saltslask?

Jag har aldrig heller klarat av att köra slut på några vinterhjul. Det gäller att rensa grus ifrån klossarna.

Hur ofta då? Varje mil eller en gång om dagen?
Det är ju otroligt mycket skit på cykelbanorna på vintern. Krossgrus och annat..

Och bromsa så lite som möjligt

Vid behov.

> vad jag förstått ska man byta både kassett och kedja samtidigt, och göra dessa byten efter en 100 mil

va!? 100 mil bara! ska det inte hålla längre?! låter inte klokt. Har aldrig hört en sån siffra tidigare. Är du ironisk?

6-10 mil i veckan på vintern i Blöteborgsföre.
Jag förstår inte hur ni bär er åt om ni sliter ut ett par fälgar. Det har jag aldrig lyckats med.

P.Dal, nej jag var inte ironisk, har sett siffran här i någon tråd och den lokala cykelhandlaren sa det också här om dagen (han var väl iofs partisk kan man tänka...).

Fälgarna tar slut. Kanske ska börja rensa klossarna lite oftare. Det har känts meningslöst eftersom de blir grusiga nästan omedelbart igen.

Vad kör du med för fälgar? På min vinterhoj (Merckx AluCross) har jag ett par Campa Scirocco som har hängt med i 5 år utan några större problem.