Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 13:19Jag har inte testat att köra med Racing Speed eller XXX lite på vintercyklen.
Lika lite som att mina Chorus 32 eller Ventohjul rullar på sommarcyklarna.
Var sak har sin plats.
Jag har inte testat att köra med Racing Speed eller XXX lite på vintercyklen.
Lika lite som att mina Chorus 32 eller Ventohjul rullar på sommarcyklarna.
Var sak har sin plats.
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 13:31Den där gråsvarta sörjan som blir på fälgbromsfälgar är bra att tvätta bort. Annars blir det mycket större slitage. Kan tas bort med vatten och diskborste.
Den där gråsvarta sörjan som blir på fälgbromsfälgar är bra att tvätta bort. Annars blir det mycket större slitage. Kan tas bort med vatten och diskborste.
Quote from Berit Bengtson on 8 May 2009, 14:24Linus (och andra?):
Mät kedjan i samband med rengörning/smörjning på det sätt som Lars redan har beskrivit.Av egen erfarenhet vet jag att om man byter kedja innan den blir för sliten kan man använda upp till tre kedjor på en kassett.
När jag har lyckat
Linus (och andra?):
Mät kedjan i samband med rengörning/smörjning på det sätt som Lars redan har beskrivit.
Av egen erfarenhet vet jag att om man byter kedja innan den blir för sliten kan man använda upp till tre kedjor på en kassett.
När jag har lyckat
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 14:24Om man såpar fälgen så blir friktionen mindre och då borde det slipa mindre.
Om man såpar fälgen så blir friktionen mindre och då borde det slipa mindre.
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 14:45Håkan C skrev:> Av egen erfarenhet vet jag att om man byter kedja innan den blir för sliten kan man använda upp till tre kedjor på en kassett.
När jag har lyckats att få ut tre kedjor på en kassett har jag bytt kedja när 24 länkar (12tum) är 12tum + 1/16t
Håkan C skrev:> Av egen erfarenhet vet jag att om man byter kedja innan den blir för sliten kan man använda upp till tre kedjor på en kassett.
När jag har lyckats att få ut tre kedjor på en kassett har jag bytt kedja när 24 länkar (12tum) är 12tum + 1/16t
Quote from Berit Bengtson on 8 May 2009, 15:10Ja
Läs mer om kedjor här
http://sheldonbrown.com/gloss_ch.html#chain
Ja
Läs mer om kedjor här
http://sheldonbrown.com/gloss_ch.html#chain
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 16:01Den där Sheldon Brown verkar vara en allvetare som alla refererar till och litar på. Tänk om han i något avseende skulle ha fel då kommer hela världen leva i en osanning.;)
Den där Sheldon Brown verkar vara en allvetare som alla refererar till och litar på. Tänk om han i något avseende skulle ha fel då kommer hela världen leva i en osanning.;)
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 16:52Han är väldigt död om inget annat.
Han är väldigt död om inget annat.
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 18:18Skivbromsar o kardandrivning
🙂
Skivbromsar o kardandrivning
🙂
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 19:02Borde det inte finnas en generell lista på delar man måste byta efter x antal timmar? På samma sätt som på bilar?
Borde det inte finnas en generell lista på delar man måste byta efter x antal timmar? På samma sätt som på bilar?