Quote from Funbeat user on 15 September 2008, 08:20Jan, många som bygger styrka kör omväxlande med lätta och tunga vikter. För att få kroppen att svara bäst ska den inte vänja sig vid belastningen utan man lägger in ett program då och då som istället kör många lätta repetitioner
Jan, många som bygger styrka kör omväxlande med lätta och tunga vikter. För att få kroppen att svara bäst ska den inte vänja sig vid belastningen utan man lägger in ett program då och då som istället kör många lätta repetitioner
Quote from Catharina Brattlin on 15 September 2008, 09:43Jag kör alltid 4 set, plus ett uppvärningsset och ofta även ett dropset. Vikterna jag lägger på är beroende av om det är en lätt (>12 reps), medeltung (8-12 reps) eller tung (4-6 reps) vecka jag kör.
Har fått fram det här från folk som kan detta.
Jag kör alltid 4 set, plus ett uppvärningsset och ofta även ett dropset. Vikterna jag lägger på är beroende av om det är en lätt (>12 reps), medeltung (8-12 reps) eller tung (4-6 reps) vecka jag kör.
Har fått fram det här från folk som kan detta.
Quote from Funbeat user on 15 September 2008, 09:45AT, jo det är som i livet variation är livets krydda, så även i träning... vad jag menade var att om man har som huvud syfte att träna uthållighet eller styrka...
AT, jo det är som i livet variation är livets krydda, så även i träning... vad jag menade var att om man har som huvud syfte att träna uthållighet eller styrka...
Quote from Funbeat user on 15 September 2008, 21:10Har alltid fått mig itutat att för styrka så är det många set (4-6 i varje) och tyngre vikter, men för uthållighet är det få set (~15 i varje) med lättare vikter.
Har alltid fått mig itutat att för styrka så är det många set (4-6 i varje) och tyngre vikter, men för uthållighet är det få set (~15 i varje) med lättare vikter.
Quote from Funbeat user on 15 September 2008, 21:25Raderat - fick hjärnsläpp och läste fel... 🙂
Raderat - fick hjärnsläpp och läste fel... 🙂
Quote from Funbeat user on 15 September 2008, 21:27Ähum, hehe... det är inte vad jag säger som är det viktiga... det är vad jag menar 😉
Du har helt rätt, gick lite för fort där
Ähum, hehe... det är inte vad jag säger som är det viktiga... det är vad jag menar 😉
Du har helt rätt, gick lite för fort där
Quote from Funbeat user on 22 September 2008, 12:59Jag kör alltid 2 set med 10 reps och tungt som f-n. Men det beror enbart på att jag tycker styrketräning är jättetråkigt och vill att det ska vara fort avklarat samt att jag nästan aldrig tränar styrketräning överhuvudtaget... Jag brukar hamna på löpbande
Jag kör alltid 2 set med 10 reps och tungt som f-n. Men det beror enbart på att jag tycker styrketräning är jättetråkigt och vill att det ska vara fort avklarat samt att jag nästan aldrig tränar styrketräning överhuvudtaget... Jag brukar hamna på löpbande
Quote from Funbeat user on 23 September 2008, 20:02Lena - Ett tips för att inte hamna på löpbandet är att göra som jag gör för att gardera mig mot akut löpbandsnödighet som verkar menligt på styrketräningen:
Ta dom dagar du ska styrketräna med dig ett par träningsbrallor som trillar av dig om du börjar
Lena - Ett tips för att inte hamna på löpbandet är att göra som jag gör för att gardera mig mot akut löpbandsnödighet som verkar menligt på styrketräningen:
Ta dom dagar du ska styrketräna med dig ett par träningsbrallor som trillar av dig om du börjar
Quote from Funbeat user on 23 September 2008, 21:57Bra tips Fia-Lotta! Fast ännu bättre är ju faktist att inte ha sportbehå. Utan byxor kan jag springa, men inte utan behå!
Bra tips Fia-Lotta! Fast ännu bättre är ju faktist att inte ha sportbehå. Utan byxor kan jag springa, men inte utan behå!
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 18:18Sessy okis då vet jag :9
Sessy okis då vet jag :9