Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning"dumma frågor" 😀
You need to log in to create posts and topics.

Ja, Spagetti Carbonara är populärt bland cyklister.

Tack för tipsen om Google Earth, Anders. Men nog kan de få ta del av våra data. Inte är vi så hemlighetsfulla av oss här i vårt lilla kvarter.

Nja, reservtank "as such" har vi ju förstås inte. Det verkar konstigt att man medvetet skulle undvika att vara

Det hade varit kul om man kunde se något schema för uppdateringar på Google Earth, men jag har inte lyckats hitta något. Borde väl finnas för fotografering via satellit sker ju inte helt spontant 🙂

När vi nu är inne på kartfunktionen. De gånger kartan och satelibilden skiljer sig från varandra... är kartan eller bilden mer korrekt, avståndsmässigt? Blir satelitbilderna en rund modell av jorden? Det borde de väl bli?

Jag bor ju väldigt långt norr ut

Anna-Karin, projektionen korrigeras nog innan nånting läggs in i GE. Dessutom, sattelitbilderna tas ju inte från ett ekvatorperspektiv, det finns massor av satteliter som har polära banor och bilderna från dom har inte speciellt stor distortion.
Sen är de

en till dum fråga, tycker ni att det är en bra ide att jobba och träna på samma stället tillexempel på gym?

jag skulle säga att det är en bättre idé än att träna och jobba på samma ställe om det ex. vore ett gatukök....

Jag skulle tycka att det var lite dumt om de som jobbade på mitt gym gick till ett annat gym för att träna. För det första skulle jag undra varför inte deras arbetsgym dög, för det andra är det slöseri med tid när man kan träna direkt i samband med jobbet

Dum fråga?:

Varför verkar alla köra 3 set i styrketräning? Varför just 3???? Vetenskap eller vana? (Jag kör också 3.... vet inte varför)

3 eller 4 är nog det vanligaste i de program jag sett.
Säkert om inte vetenskap så i alla fall enormt mycket erfarenhet bakom de programmen!