Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 10:25* Om man gör en gratängsås med ägg får såsen inte koka för då kan den skära sig. Men sedan slänger man in den i 275 graders ugn och då skär den sig minsann inte.
Hmmm... men man gör väll aldrig gratängsåser på ägg utan det brukar man ju föra på mjöl?
* Om man gör en gratängsås med ägg får såsen inte koka för då kan den skära sig. Men sedan slänger man in den i 275 graders ugn och då skär den sig minsann inte.
Hmmm... men man gör väll aldrig gratängsåser på ägg utan det brukar man ju föra på mjöl?
Quote from Bjarne Lewin on 10 September 2008, 10:28Jag tror att det handlar om att gratängen ligger stilla, skulle ngn röra om i den så...
Jag tror att det handlar om att gratängen ligger stilla, skulle ngn röra om i den så...
Quote from Catharina Brattlin on 10 September 2008, 10:31Jag gör gratängsåser med äggula i. Gratängen får finare färg då tycker jag, utan en massa ost på. Lägger man däremot i hela ägg, så koagulerar äggvitan och gratängsåsen blir med stabbig, som äggstanning ungefär. Men att den skär sig vet jag inte...
Jag gör gratängsåser med äggula i. Gratängen får finare färg då tycker jag, utan en massa ost på. Lägger man däremot i hela ägg, så koagulerar äggvitan och gratängsåsen blir med stabbig, som äggstanning ungefär. Men att den skär sig vet jag inte...
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 10:34Ang bensindilemmat - min bil (Volvo S80) startar inte om det är mindre än 11 liter i tanken! Dumt så det inte är sant, men förklaringen de ger på verkstad är att det är dubbla tankar på bilen och att 11 liter fördelat blir typ bottenskrap på båda tankarna
Ang bensindilemmat - min bil (Volvo S80) startar inte om det är mindre än 11 liter i tanken! Dumt så det inte är sant, men förklaringen de ger på verkstad är att det är dubbla tankar på bilen och att 11 liter fördelat blir typ bottenskrap på båda tankarna
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 10:44Jo, ägg kan man ha i gratängsås, fast jag borde ju ha skrivit äggula förstås. Här är ett exempel på ett recept som tydligt illustrerar min fråga ovan. Gratängsåsen får inte koka, men sedan hej och hå in med den i 250 grader?
En teori som framförts i tråd
Jo, ägg kan man ha i gratängsås, fast jag borde ju ha skrivit äggula förstås. Här är ett exempel på ett recept som tydligt illustrerar min fråga ovan. Gratängsåsen får inte koka, men sedan hej och hå in med den i 250 grader?
En teori som framförts i tråd
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 10:46Blir det inte en quiche utan skal då? egentligen? Äggstanning brukar det väll kallas?
Blir det inte en quiche utan skal då? egentligen? Äggstanning brukar det väll kallas?
Quote from Catharina Brattlin on 10 September 2008, 10:47Jo, om Du använder hela ägget blir det en typ av äggstanning. Men enbart äggula i blir såsen tjock och krämig men inte stabbig.
Jo, om Du använder hela ägget blir det en typ av äggstanning. Men enbart äggula i blir såsen tjock och krämig men inte stabbig.
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 11:13Kalken är bra för skelettet.
Kalken är bra för skelettet.
Quote from Camilla Höög on 10 September 2008, 11:21-Google Earth uppdateras när de har ny data tillgänglig. Prenumerera på The Sightseer så får du info om uppdateringar: http://earth.google.com/sightseer_signup.html
Läs på Communityn: http://bbs.keyhole.com/ubb/postlist.php/Cat/0/Board/latest-Har du res
-Google Earth uppdateras när de har ny data tillgänglig. Prenumerera på The Sightseer så får du info om uppdateringar: http://earth.google.com/sightseer_signup.html
Läs på Communityn: http://bbs.keyhole.com/ubb/postlist.php/Cat/0/Board/latest
-Har du res
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 19:28Svarar bara på nördfrågan:
Ja.
Vi passar in här allihopa fast vi är
nördiga på lite olika sätt som jag förstått det.
Me like.
Ska nog prova sås med äggula i ugnen nån gång snart.
Vi har alltid äggula i stuvade makaroner.
Och nej, det ska inte koka efter
Svarar bara på nördfrågan:
Ja.
Vi passar in här allihopa fast vi är
nördiga på lite olika sätt som jag förstått det.
Me like.
Ska nog prova sås med äggula i ugnen nån gång snart.
Vi har alltid äggula i stuvade makaroner.
Och nej, det ska inte koka efter