Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 20:27för att det är lagom ... inte för mycket, inte för lite. Kör man 5 set så sliter det för mycket kör man 2 så hinner man inte bli tillräckligt trött.
för att det är lagom ... inte för mycket, inte för lite. Kör man 5 set så sliter det för mycket kör man 2 så hinner man inte bli tillräckligt trött.
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 20:54Fast det beror väl på hur mycket man lassar på? (#)
Det verkar liksom som om man ska ta hänsyn till x3 när man bestämmer hur tungt man ska köra. Eller???
Fast det beror väl på hur mycket man lassar på? (#)
Det verkar liksom som om man ska ta hänsyn till x3 när man bestämmer hur tungt man ska köra. Eller???
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 20:57egentligen inte... lastar du på lite vikter klarar du kanske 20+20+20 reps, lastar du tungt kanske det blir 12+10+8 reps
egentligen inte... lastar du på lite vikter klarar du kanske 20+20+20 reps, lastar du tungt kanske det blir 12+10+8 reps
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 21:01Ja, men då är det ju anpassat efter 3....
Äsch, det här VAR nog en riktigt dum fråga.... 😀
Ja, men då är det ju anpassat efter 3....
Äsch, det här VAR nog en riktigt dum fråga.... 😀
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 21:09eller är det jag som svarar dumt? 😉
Det jag menade är att du inte ska utgå efter att klara 3 set utan nu lastar jag så tungt att jag bara klarar 12.
Då blir det med automatik bara 10 och 8 i de två följande seten.
Lastar du lätt och kör 20 så orkar du 20
eller är det jag som svarar dumt? 😉
Det jag menade är att du inte ska utgå efter att klara 3 set utan nu lastar jag så tungt att jag bara klarar 12.
Då blir det med automatik bara 10 och 8 i de två följande seten.
Lastar du lätt och kör 20 så orkar du 20
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 21:11Nja, det är nog jag som kanske ska gå och lägga mig för jag fattar inte.... 🙂
Jag får det till 3 set som du räknar också, fast med fallande antal reps/set.... (#)
Nja, det är nog jag som kanske ska gå och lägga mig för jag fattar inte.... 🙂
Jag får det till 3 set som du räknar också, fast med fallande antal reps/set.... (#)
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 21:16Ja, jag menar inte att man inte ska köra tre set, jag menar bara att man inte behöver planera vikten med tanke på de två följande seten utan för vad man ska klara det första setet.
De två (ibland tre) följande seten är bara där för att krama musten ur mus
Ja, jag menar inte att man inte ska köra tre set, jag menar bara att man inte behöver planera vikten med tanke på de två följande seten utan för vad man ska klara det första setet.
De två (ibland tre) följande seten är bara där för att krama musten ur mus
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 21:27Aha, tack. Då förstår jag hur du menar! 🙂
Får vara uppe en liten stund till alltså.... 😉
Aha, tack. Då förstår jag hur du menar! 🙂
Får vara uppe en liten stund till alltså.... 😉
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 21:59Jag är bara glad över att vi är överens 😀
Jag är bara glad över att vi är överens 😀
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 22:17Beror det inte på om man vill bygga styrka eller uthållighet?
Styrka 3x8 med mer vikt och uthållighet 4x15 med mindre...
Beror det inte på om man vill bygga styrka eller uthållighet?
Styrka 3x8 med mer vikt och uthållighet 4x15 med mindre...