Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning"dumma frågor" 😀
You need to log in to create posts and topics.

Lars: ....och glöm för allt i världen inte stretcha.

Apropå arbete: tar musten ur en. Det går segt att springa efter en dag på jobbet. Inte bra.
Detta var ingen "dum fråga", bara ett dumt påstående.
🙂

exakt vad innebär "backintervaller"?

Lägger in lite från http://www.marathon.se

Backe.
Leta upp en backe där du kan springa åtminstone 2 minuter uppför. Kör sedan intervaller uppför (tänk på att ha ett tempo som gör att den första intervallen är lika snabb som den sista), jogga sedan lugnt och fö

I början var jag också livrädd att ramla av löpbandet. Men det har hittils inte hänt. Men det skulle vara pinsamt OM det hände. Tänk om man skadade sig och var tvungen att förklara sig med att man trillat av löpbandet...

man kan också snubbla på tröskeln till gymmet - hur ska man förklara det??? Det finns så mycket problem att tänka på!

Okej, jag har 2 dumma frågor som jag knappt vågar skriva men, men...

Vad betyder pk och ffa? ..eller vad det nu heter..

ffa: framför allt
pk: politiskt korrekt kanske?

pk = politiskt korrekt (kan säkert betyda en massa annat också - du får säkert snart en massa skojiga förslag)

ffa = framför allt

Visst kan man snubbla över en tröskel också, men jag tror inte effekt skulle bli lika...grandios.

Vad betyder kk?

ahaa.. i den finska skola jag går brukar vi också använda pk men då är det en förkortning på bästa kompis (paras kaveri) istället. Så döm om min förvåning när det dök upp på svenska sidor också...

Min sambo har åtminstone sagt att om någon frågar om ma