Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:10Markus: DN artikeln visade just på att det kan bli bestående men av att motionera för lite i ungdomen. Så med avseende på det så är det för sent att börja i vuxen ålder. Skadan är redan skedd.
Men givetvis har träning ändå positiva effekter i massor.
Markus: DN artikeln visade just på att det kan bli bestående men av att motionera för lite i ungdomen. Så med avseende på det så är det för sent att börja i vuxen ålder. Skadan är redan skedd.
Men givetvis har träning ändå positiva effekter i massor.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:12Erik: Jag är van vid Markus koleriska ungtuppsfasoner 🙂 De växer bort så jag har överseende med dem.
Erik: Jag är van vid Markus koleriska ungtuppsfasoner 🙂 De växer bort så jag har överseende med dem.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:14Det där är en typiskt dålig artikel. Med det så menar jag att man tagit en vetenskaplig studie och förenklat budskapet så det misstolkas. De som man förmodligen avser i sin studie är personer som från rätt knackiga förutsättningar börjar med extremt hård
Det där är en typiskt dålig artikel. Med det så menar jag att man tagit en vetenskaplig studie och förenklat budskapet så det misstolkas. De som man förmodligen avser i sin studie är personer som från rätt knackiga förutsättningar börjar med extremt hård
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:18Själva studien i sig är säkert intressant, problemet är ju om de släppt "the goodies" för tidigt. Minns Akrylamidlarmet om chips, hårdbröd etc. Där var det en eventuell slutsats som läckte ut för tidigt. Studien gick i graven och forskaren blev fullständi
Själva studien i sig är säkert intressant, problemet är ju om de släppt "the goodies" för tidigt. Minns Akrylamidlarmet om chips, hårdbröd etc. Där var det en eventuell slutsats som läckte ut för tidigt. Studien gick i graven och forskaren blev fullständi
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:21Men sorry så mycket då! (H:) Jag trodde ni pallade lite "rakt på sak -angrepp" när jag tyckte mig hitta luckor i era resonemang, men ni var tydligen av känsligare natur och vill ha ett gulli-gull-klimat i debatten... 😉 Själv tyckte jag mest det blev enkl
Men sorry så mycket då! (H:) Jag trodde ni pallade lite "rakt på sak -angrepp" när jag tyckte mig hitta luckor i era resonemang, men ni var tydligen av känsligare natur och vill ha ett gulli-gull-klimat i debatten... 😉 Själv tyckte jag mest det blev enkl
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:25Markus: du har givetvis rätt att artikeln är oklar som den alltid är i kvälls/dagstidningar.
Jag tolkade citatet "För lite fysisk aktivitet i ungdomen bäddar för sjukdomar som ger symtom först om tjugo, trettio år."
som att det blir bestående men, men som
Markus: du har givetvis rätt att artikeln är oklar som den alltid är i kvälls/dagstidningar.
Jag tolkade citatet "För lite fysisk aktivitet i ungdomen bäddar för sjukdomar som ger symtom först om tjugo, trettio år."
som att det blir bestående men, men som
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:27Haha, bra där Markus!
Lite OT: Personligen är jag fostrad i skolan att tro gott om människor och är uppriktigt less på nivån i vissa diskussionsforum. Anledningen att jag skriver på funbeat är att jag tycker nivån är föredömligt hög här. Jag uppskattar g
Haha, bra där Markus!
Lite OT: Personligen är jag fostrad i skolan att tro gott om människor och är uppriktigt less på nivån i vissa diskussionsforum. Anledningen att jag skriver på funbeat är att jag tycker nivån är föredömligt hög här. Jag uppskattar g
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:59Jag tycker att vi sätter artikeln om att vara ung och lat i händerna på politikerna! Med en uppmaning att de ska öka andelen fysisk aktivitet under skoltid och bygga miljöer som stimulerar till fysisk aktivitet. Och så ger vi en slant till idrottsverksamh
Jag tycker att vi sätter artikeln om att vara ung och lat i händerna på politikerna! Med en uppmaning att de ska öka andelen fysisk aktivitet under skoltid och bygga miljöer som stimulerar till fysisk aktivitet. Och så ger vi en slant till idrottsverksamh
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:02Bra förslag Jenny, men det behöver antagligen kompletteras med ingyggda tidsspärrar på Tv-spel och datorer.
Förslag: Inga Tv-spel eller datorer kan köras mer än 2 timmar i stöten, sen behöver de vara avstänga 8 timmar.
Bra förslag Jenny, men det behöver antagligen kompletteras med ingyggda tidsspärrar på Tv-spel och datorer.
Förslag: Inga Tv-spel eller datorer kan köras mer än 2 timmar i stöten, sen behöver de vara avstänga 8 timmar.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:09Mycket tv-spel o mycket motion. Hjärna och kropp 🙂
Mycket tv-spel o mycket motion. Hjärna och kropp 🙂