Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:21Allt beror på hur man betonar det. Det är klart att det är FÖR sent om man har orsakat irreparabel skada. Dvs du borde ha tränat mer tidigare. Men nyttan av att börja träna trots en förslösad ungdom försvinner ju inte, det är alltså aldrig FÖR sent att bö
Allt beror på hur man betonar det. Det är klart att det är FÖR sent om man har orsakat irreparabel skada. Dvs du borde ha tränat mer tidigare. Men nyttan av att börja träna trots en förslösad ungdom försvinner ju inte, det är alltså aldrig FÖR sent att bö
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:25Jag håller med Erik, men faran med att säga att det aldrig är för sent är at folk kan känna att då kan jag skjuta upp det lite till.
Jag håller med Erik, men faran med att säga att det aldrig är för sent är at folk kan känna att då kan jag skjuta upp det lite till.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:36Best of both worlds: Wii fit.
Andra konsoler går ju givetvis bra också 😉
Best of both worlds: Wii fit.
Andra konsoler går ju givetvis bra också 😉
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:40Joep Perk (stavning?) hjärtläkare i Kalmar eller Växjö nånstans provade att låta hjärtinfarktspatienter ägna sig åt fysisk träning för tiotalet år sen. Många oroade ögonbryn höjdes. Men sen åkte de ner igen. (Ögonbrynen alltså!)
Joep Perk (stavning?) hjärtläkare i Kalmar eller Växjö nånstans provade att låta hjärtinfarktspatienter ägna sig åt fysisk träning för tiotalet år sen. Många oroade ögonbryn höjdes. Men sen åkte de ner igen. (Ögonbrynen alltså!)
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:47Fysisk träning för hjärtinfaktpatienter är mycket vanligt förekommande och har varit det hur länge som helst.
Fysisk träning för hjärtinfaktpatienter är mycket vanligt förekommande och har varit det hur länge som helst.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:57Gör man en större operation brukar det komma en sjukgymnast och berätta hur hon kommer att köra upp en ur sängen ganska snart efter operationen och skicka ut en att vandra i korridorerna. Jag vet inte hur många varv runt avdelningen jag har avverkat på ga
Gör man en större operation brukar det komma en sjukgymnast och berätta hur hon kommer att köra upp en ur sängen ganska snart efter operationen och skicka ut en att vandra i korridorerna. Jag vet inte hur många varv runt avdelningen jag har avverkat på ga
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:45Kanske framgår utifrån tidigare inlägg i den här diskussionen vad jag har för yrke! Re: Chariots Of Fire kan man ju säga att bland de häftigaste man kan uppleva träningsmässigt är att gångträna första gången med personer som håller på att träna tillbaks d
Kanske framgår utifrån tidigare inlägg i den här diskussionen vad jag har för yrke! Re: Chariots Of Fire kan man ju säga att bland de häftigaste man kan uppleva träningsmässigt är att gångträna första gången med personer som håller på att träna tillbaks d
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:53I Svenskan står det följande: "Samtidigt presenteras också nya rön som visar att för mycket motion kan bli för påfrestande för hjärtat. Riskökningen gäller framför allt för maratonlöpare och andra långdistanslöpare som börjat springa i 30-årsåldern och nu
I Svenskan står det följande: "Samtidigt presenteras också nya rön som visar att för mycket motion kan bli för påfrestande för hjärtat. Riskökningen gäller framför allt för maratonlöpare och andra långdistanslöpare som börjat springa i 30-årsåldern och nu
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 12:58Visst kan det bli för mycket ibland för en del. Men risken är större för hjärtproblem bland dem som inte tränar alls.
Men vi lever ju tyvärr i en tid då riskminimering är det första budordet. Det är lite synd om alla med riskaversion att livet är en sexu
Visst kan det bli för mycket ibland för en del. Men risken är större för hjärtproblem bland dem som inte tränar alls.
Men vi lever ju tyvärr i en tid då riskminimering är det första budordet. Det är lite synd om alla med riskaversion att livet är en sexu
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 13:05Jag tror knappast att det är farligt att träna för mycket (om vi inte pratat helt extrema nivåer) mellan 30 och 60. Däremot låter det rimligt att man någonstans runt pensionsåldern bör fundera på om man fortfarande ska springa maratonlopp eller göra milen
Jag tror knappast att det är farligt att träna för mycket (om vi inte pratat helt extrema nivåer) mellan 30 och 60. Däremot låter det rimligt att man någonstans runt pensionsåldern bör fundera på om man fortfarande ska springa maratonlopp eller göra milen