Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror simning är lite mera speciellt då det blir så markant skillnad mellan de som "kan" simma och de som bara motionssimmar eller vad jag ska kalla det. Det är svårt att skriva om det utan att det låter som om man är dryg och nedlåtande, men det är ve

Open water är lite annorlunda, jag tänkte i första hand på tider i bassäng, men i stort sett gäller samma sak där. Faktorer som vind och framförallt vattenströmmar spelar dock stor roll också.

Jag simmade 2 x ? 800 meter ute i en sjö idag och hade 15:43/

här är motsvarande fråga på "Physical Fitness" siten, http://fitness.stackexchange.com/q/8315/3778

Jag vill sälla mig till Adrian och nämna att jag inser att det är stor skillnad om man tävlingssimmat som ung (i mitt fall händelsevis i samma klubb som Adrian) och om man lärt sig frisim senare i livet. Därför hoppas jag att jag inte i onödan skrämt någo

Röstar också för att 1:30 är mer av 4 min/km än 5 min/km

det är inte mening att alla kan göra både lika bra är det?

vad som syns som godkänd för ett idrott ska inte påverka på de andra.

jag tror jag kan hålla 1:15 fart över 5km. och jag skulle ville påstå att jag är bättre än godkänd, men långt från de bäst

Även som "nybörjare" har du en löpteknik som bygger på att du sprungit en del under din uppväxt. Som nybörjare i simning är man helt teknik-okunnig.

T ex simmade jag Vansbro på 51 min med bröstsim med sådär tio träningspass den våren, medan jag efter en

Helt omöjlig jämförelse eftersom alla har olika förutsättningar.

Jag blir lite provocerad av den här typen av jämförelser.

Jag har själv inte kroppen för konditionsidrott då jag är alldeles för stor. Jag är 2m lång och väger mellan 110-112kg.
Dock gi

(t+) Helt rätt Jörgen

Du får ha i åtanke att det här är en site där folk "tävlar" med andra i antal tränade minuter, så man kan inte förvänta sig relevanta jämförelser i diskussionerna 😉

Skulle säga att om du simmar 1 km och får en tid är du godkänd 🙂
simning skiljer sig så enorm mycket från både cykel och löpning. Man skall inte glömma att du inte har "rak" kraftöverföring mellan kroppen och mediet du simmar i "vatten" Du har stor effe