Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tittade på svenska masters/veteran rekord för herrar i 1500m simning och i 5000m springning. Gör man om tiderna till tid per 100m och tid per 1000m får man för varje årsklass:

35: 1:04 - 2:41
40: 1:09 - 2:55
45: 1:09 - 3:01
50: 1:11 - 3:08
55: 1:

Om man är 70år gammal 😉

Fredrik Manne... Var den där listan verkligen nödvändig !?!?!?!? 😉

Den stärker iaf inte självförtroendet, snarare tvärtom hahaha

🙂 🙂 🙂

Själv ser jag fram till att komma ner på 1:30 när jag fyller 70. Det är en bit dit (både i tid och ålder) 🙂

Å ena sidan rodnar jag över min usla simning och tänker att det är oceaners avstånd till dem som faktiskt kan konsten. Å andra sidan är jag glad att jag inte är lika usel i de andra grenarna, eftersom simning där den kombineras med andra grenar inte verka

Problemet med att jämföra prestationer i två olika idrotter är att hitta personer på samma fysiska "nivå". Det är inte helt osannolikt att dom två bästa i landet i simning och springning i varje årsklass har ungefär samma fysiska kapasitet. Man kan nog oc

Hej,

Kan bara säga att som gammal simmare och aktiv mastersimmare drömmer jag om de kilometertider ni nämner för löpningen. Då har jag ändå det senaste året lagt en massa tid på att lära mig springa fort och långt.

Lena Wesstrom, du har ju alldeles rätt. I En Svensk Klassiker och i Triatlon är simdistanserna närmast löljigt korta jämfört med de andra sporterna. På samma tid som det tar att springa ett marathon för en vanlig motionär hinner man som avdankad gammal si

Många simmare säger ju att för att kalla sig simmare ska man klara 100 x 100 på under 3h, vilket inte är en supertid. Alltså, 1 mil på 3h vilket ger 24min/km. Men det är som sagt på längre distans. 🙂

Fast 10 km på tre timmar (=180 min) blir ju 18 min/km