Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning"Håll" i axeln 🙁
You need to log in to create posts and topics.

Förlåt att jag tjatar om massa hela tiden, men jag är så ny och har så många frågor. Hoppas jag inte tröttar ut er...

Ändå sedan barnsben har jag fått SÅ ont i axeln vid promenad/joggning mm.
Nu när jag börjat löpträna på "allvar" blir jag så less på att

Hej Maria! Jag kunde också få håll i axeln (det var dock ett tag sedan jag sprang pga stressfrakturer, så jag minns inte vilken axel). Jag har dock aldrig känt att det varit ngt att oroa sig för, och jag har inte kopplat samman detta med min löpteknik, so

Lätt att säga, men det går inte att ignorera när det sätter in som allra värst tyvärr.

Frågade maken som lider av något liknande och han sa samma sak, att det går över så småningom. Han påstod inte att det inte gör ont, för det gör det, eller att det inte hämmar hans löpning, för det gör det också, men över går det förr eller senare.

Maria, ju mer du rör på dig desto fortare går hållen över. Jag brukade lätt få håll tidigare, men nu när jag löptränat i 4,5 mån så får jag nästan aldrig håll. Dessutom kan jag lätt ge mig ut efter middagen och springa direkt (väntar typ 30 min efter jag

När jag spelade fotboll fick jag ganska ofta "håll" i axlarna (jag har fått påpekat att detta inte är håll på riktigt men för mig kändes det likadant men satt på olika ställen)
Det brukade lätta om jag satte händerna i sidorna i midjan och slog av lite på

AT, jag var på väg att skriva ett precis likadant inlägg för en liten stund sedan.. hade också problem när jag spelade fotboll, och nu var det väldigt länge sen. Tror att största skillnaden för mig (förutom att jag inte spelar fotboll längre) är att jag t

och jag har burit runt på 3 barn och därmed byggt kraftiga, snygga axlar 😀

vi kanske är en lösning på spåret då 🙂

ditt nick känns just nu väldigt passande 🙂