Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning"Håll" i axeln 🙁
You need to log in to create posts and topics.

Ja, jag släpar nästan alltid omkring på mer eller mindre halva bohaget i min väska. Lägger dit grejer som aldrig plockas ur så det fylls på hela tiden ända tills jag får tokspel pga det omöjliga att då hitta det jag behöver och städar. Tung och stor och h

Väldigt intressant teori, och väskteorin stämmer säkert in på många kvinnor. 🙂

Men inte på mig tyvärr. För min lilla Esprit-väska rymmer plånbok, mobil, nycklar, tuggummi, en minikalender och lite annat smått o gott och mäter 17x19 cm. Bärs med axelrem

*S* vilket underbart uttryck. Jag har också fått det ibland... är nog väldigt vanligt.

Undrar dock om vänsterhänta har problem med höger arm i så fall. Eller om det har något med blodet och nerverna att göra.

har inte läst alla svar så noga, men säger detta i alla fall: Jag hade mycket problem med axlarna när jag började springa eller cykla innan jag lärde mej slappna av i axlar och armar. teorin om syrebrist är inte dum då det blir en statiskt träning att spä

Det mesta är redan sagt men jag skriver lite i alla fall. Håll är ju syrebrist/mjölksyra i den stor andningsmuskeln; diafragma. Då kan man ju säga att man får håll i axeln dvs syrebrist där eller kanske att det är nervinklämning. Jag råkar också ut för de

Ni ska ha stort tack för alla svar!!!
Jag kämpar på o tycker faktiskt att det har blivit liiite bättre. Mer uthärdlig smärta nu än i början sas.
Jag har läst alla era svar och begrundat och prövat saker ni föreslagit!

Tack tack!!

Brukar också uppleva detta fenomen, särskilt under lopp då jag "ligger på" under en lång tid. I mitt fall har det dock förbättrats avsevärt efter att jag ändrade min löpstil något. Tidigare drog jag omedvetet upp axlarna lite (tänk er shrugs men inte rikt