Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 22:45🙂 visst gör det..
🙂 visst gör det..
Quote from Gabriella Säfström on 11 July 2009, 22:35I nyckelbenen finns hål där nerver och blodkärl går genom. Om hålen är för små kan det göra ont när man tränar och blodkärlen blir större pga ökat flöde. Jag hade ont vid träning förut men det har gått över, ingen aning om varför....
I nyckelbenen finns hål där nerver och blodkärl går genom. Om hålen är för små kan det göra ont när man tränar och blodkärlen blir större pga ökat flöde. Jag hade ont vid träning förut men det har gått över, ingen aning om varför....
Quote from Funbeat user on 12 July 2009, 16:43Åh, jag har så undrat över detta. Får också "håll" i axeln ibland. Vissa gånger börjar det i axeln direkt, andra gånger typ vandrar det från magen till axeln.
Gör så jäkla ont, vanligt håll kan jag stå ut och springa med, men det där axelhållet går nästa
Åh, jag har så undrat över detta. Får också "håll" i axeln ibland. Vissa gånger börjar det i axeln direkt, andra gånger typ vandrar det från magen till axeln.
Gör så jäkla ont, vanligt håll kan jag stå ut och springa med, men det där axelhållet går nästa
Quote from Funbeat user on 12 July 2009, 16:53Kan vara något med hjärtat kanske? Smärta från hjärtat kan refereras till vänster axel.
Kan vara något med hjärtat kanske? Smärta från hjärtat kan refereras till vänster axel.
Quote from Funbeat user on 12 July 2009, 17:59Jag får också "håll i axeln" någon gång ibland, eller snarare vid nyckelbenet. Och nej, jag är fullständigt övertygad om att det inte har något med hjärat att göra.
Det kommer inte ofta, men när det kommer måste jag dra ner på tempot för det gör så ont a
Jag får också "håll i axeln" någon gång ibland, eller snarare vid nyckelbenet. Och nej, jag är fullständigt övertygad om att det inte har något med hjärat att göra.
Det kommer inte ofta, men när det kommer måste jag dra ner på tempot för det gör så ont a
Quote from Funbeat user on 12 July 2009, 21:50Hade också problem med "håll" i axeln. Gick till sjukgymnast som gav mig lite övningar för att träna upp axlarna. Var ett tag sen och även om jag inte kör samma styrkeövningar nu längre så har jag inte kvar smärtan. Alltså hjälpte styrketräning mig.
Hade också problem med "håll" i axeln. Gick till sjukgymnast som gav mig lite övningar för att träna upp axlarna. Var ett tag sen och även om jag inte kör samma styrkeövningar nu längre så har jag inte kvar smärtan. Alltså hjälpte styrketräning mig.
Quote from Funbeat user on 12 July 2009, 23:42Har också fått "håll" i höger nyckelben ibland, i mitt fall räckte det dock att gå en stund tills det försvann och sedan kunde jag börja springa igen.
Det är nog bara att träna bort, styrkeövningar som redan nämnts kan nog vara bra.
Har också fått "håll" i höger nyckelben ibland, i mitt fall räckte det dock att gå en stund tills det försvann och sedan kunde jag börja springa igen.
Det är nog bara att träna bort, styrkeövningar som redan nämnts kan nog vara bra.
Quote from Catharina Brattlin on 12 July 2009, 23:50Det har hänt mig också vid ett par tillfällen, men då har jag börjat flaxa med armarna. Uppåt, åt sidan och neråt, och så runt, runt...trör att den statiska armpositionen under längre löpningen kan leda till det här fenomenet.
Flaxandet hjälper mig iaf.
Det har hänt mig också vid ett par tillfällen, men då har jag börjat flaxa med armarna. Uppåt, åt sidan och neråt, och så runt, runt...trör att den statiska armpositionen under längre löpningen kan leda till det här fenomenet.
Flaxandet hjälper mig iaf.
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 07:35Jag har också provat att flaxa och ja, det har hjälpt även om jag behövt dra ner tempot lite också en stund.
Jag har också provat att flaxa och ja, det har hjälpt även om jag behövt dra ner tempot lite också en stund.
Quote from Catharina Brattlin on 13 July 2009, 08:09Löptempot dras ner per automatik hos mig, eftersom det är svårt att flaxa med armarna och springa snabbt samtidigt. 🙂
Löptempot dras ner per automatik hos mig, eftersom det är svårt att flaxa med armarna och springa snabbt samtidigt. 🙂