Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning"Hur snabb kan man bli?"
You need to log in to create posts and topics.

Inspirerad av tråden Vad är "snabbt" och "långsamt"? har jag en fråga till funbeat-panelen.

Jag har ett citat som jag har satt upp här på mitt rum på jobbet. Det är hämtat från en artikel i Svenska Dagbladet (http://mobil.svd.se/4881245.ece) ”Hur snabb k

Det ligger mycket i det han säger. Sen är frågan hur många som är intresserade av att springa kanske 10-14 mil i veckan med flera hårda pass i veckan över en lång period för att hitta sin potential.

Ja, hur många som är intresserade och hur många som klarar av det utan att bli skadade.

Ja det tar ju ett tag att gradvis vänja sig vilket ställer lite krav på tålamod och långsiktighet.

Sen har vi ju frågan "Hur snabb vill man bli?"

Själv har jag som mål att kunna springa regelbundet under resten av mitt liv och tycka det är roligt varje gång. Tiden är underordnad och jag har för länge sedan passerat mitt bäst-före-datum.

Mja, det där "till exempel" gör att jag blir lite skeptisk...

Skulle det gälla att om man gör milen på 30 minuter då kan träna sig till att göra den på 22 ???????? Det vore intressant.

Sen hänger det på ålder och allt annat jag räknade upp i den andra

Nu blev jag sugen på att putsa bort mina sista 2 minuter så jag kommer ner under 60.... 😉

Det kan du!

Men jag måste fråga då... Gäller samma för kvinnor och män? Om jag skulle klara milen på 50 så känns steget väldigt, väldigt långt till att klara den på 40. Och om man nu skulle råka vara över 40 år också..?

Rent generellt är kvinnor lite långsammare än män - men det är måååånga kvinnor som är snabbare än tex jag 🙂