Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning"Hur snabb kan man bli?"
You need to log in to create posts and topics.

Jag undrar mer eller mindre alltid om t ex AS på allvar försökt träna någon av de där som alltid varit långsamma och som har ett elände att komma under 60 min på milen.
Nu tycker jag det finns rätt många villkor, "om", i vad han säger.
OM man redan spring

Med frisk, ej handikappad kropp, rätt inställning, rätt träning och rätt ålder går det. I andra fall går det också ibland...

Det är min övertygelse!

Intressant.
Jag har själv ett slutmål som ligger inom det intervallet.
🙂

Ni som är experter.Finns det någon bra riktlinje att följa gällande träningsmängd kontra tider på 10km?

Vi som inte springer på de tiderna har egentligen ingen aning överhuvudtag

Christer,
var det 1X garderat med en 2?
🙂

Jag håller med Christer.

Jag tror jag ska försöka hitta något "hopplöst fall" som på sikt vill springa 10-14 mil i veckan inklusive några stenhårda pass. Det vore kul att se hur det gick för mina erfarenheter är att de som tränar hårt och smart får resul

Tomas R, för mig räckte det gott o väl för att gå under 40 o hålla mig där i många år. Så det är nog inte träningsmängden som stoppar dig om du har hyfsat utgångsläge och ett bra upplägg

Och andra måste träna betydligt mer för att komma under 40.

Jag vet många som kommer under 40 minuter på låga mängder men jag vet också några som fått köra riktigt rejäla träningsmängder för att komma ner dit. Vi har ju lite olika fallenhet för det.

Jo vi var ju inne på det. Om man t ex kommer från 5 - 10 år av bollspelande i tonåren, eller kommer från 20 år i kontorsstol är förstås två väldigt olika lägen.

Men det är ju inget som säger att man bara ska löpträna. Vill man få bra löptider o varit en

Jag har mäktiga 20 år i soffan.

Men,jag var mycket snabb på de korta sträckorna när jag var i grundskolåldern.

Just nu är det bara Berlin maraton (30 sep) som gäller i min träning.
Men efter det hade jag tänkt träna med eftertanke med 10km och HM som fo

Då e nog snabbpromenader till jobb o affär + aktiitet med ungarna en bra plan 🙂