Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning"Hur snabb kan man bli?"
You need to log in to create posts and topics.

Intressant. Har ju som mål att jag ska klara Björnöns 10 km på sub 52 senast nästa år när jag fyller 60. Klarar den på ca 57 min nu.

Förslag på träningsupplägg om jag vill springa ca 3 pass i veckan + något styrketräningspass?

Jodå,

fotbollssspelande med äldsta sonen resulterade i ett antal blåmärke efter kanonskott på underbenen och sparkar på benen när vi spelade "match".
Minstingen bankade på mitt ena knä med sin hammare,så det låter lite om knäet när jag böjer benet.
Perfe

Mängder spelar avgjort roll, tyvärr finns det nog en nivå som inte är realistisk i det avseendet, antingen pga "livet i övrigt" eller skador, att det tar för lång tid att öka dosen på ett säkert sätt innan man slår i ålderstaket.

Sedan det där med att ta

Ska vi försöka hitta en "hopplös" löpare, likt en Stig-Helmer Olsson i ofrivillige golfaren? Helst ska det vara en som fastnat rejält i utvecklingen och som inte tror sig kunna komma längre. Denna kan vi coacha till framgång under 2 års tid och se

Faktu

Känner mig som ett hopplöst fall på väg uppåt. Var nära att anmäla mig frivilligt till ert försök men när jag såg mängden 10-14 mil och 2 år fick jag lite hicka. Tycker jag varit duktig om jag klämt över 2 mil på en vecka och några kvalitetspass om året.

AS har väl inte påstått att vem som helst kan komma ner på 40-42 min på milen. Han säger att den som gör milen på 50 min kan det! 50 min på milen är en MAGISK gräns! Då är man löpare på riktigt! Gäller både tjejer och killar. 60 min eller 55 är helt OK fö

AS har väl inte påstått att vem som helst kan komma ner på 40-42 min på milen. Han säger att den som gör milen på 50 min kan det! 50 min på milen är en MAGISK gräns! Då är man löpare på riktigt! Gäller både tjejer och killar. 60 min eller 55 är helt OK fö

Måste och måste. Om jag säger så här, Isabellah Andersson tränar upp mot 25-28 mil i veckan för att nå sin fulla potential på maraton.

Två mil i veckan är tyvärr i princip ingenting i långlöpningssammanhang. Om man nu vill nå sin maxkapacitet som löpare

Det känns som om sådana mängder borde slita rätt bra på kroppen. Så det måste ju krävas en rätt så lång startrsträcka för att nå upp i de träningsmängderna.

Ja det krävs några år för att komma dit men jag vet folk som startat när dom varit 40+ och sen sprungit riktigt bra som 50+. Det går att tänka långsiktigt även om man inte är någon ungdom längre. En stor portion tålamod, inga mentala spärrar och mycket lö