Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning"Hur snabb kan man bli?"
You need to log in to create posts and topics.

Per: Ett snabbt svar innan jag sticker ut. För merparten krävs det inte tio mil i veckan men jag vet faktiskt en kämpe som pumpar tio mil i veckan men ändå inte kommer under 40.

Det håller jag med om. Skönt... 😉

Mackan, hur snabb är du i uppförsbacken nu för tiden?
Det är väl bara en vecka kvar?

Mackan och Erik: Pick me, pick ME, PICK ME! 😀
Jag är less på att inte komma ner under 6-tempo på både 5km och milen och jag behöver någon (eller troligen flera...) som sparkar mig i röven så jag börjar träna på RIKTIGT för att bli snabbare.

Enda restrik

illbatting: Snabb är inte ordet jag skulle använda. Jag har haft mjältbrand i ett par dagar och för tillfället känner jag mig inte så kaxig. Men jag kommer nog upp och lär inte komma sist. Frågan är bara hur lång tid det tar för mig. Banrekordet är på 66

Heja, Jessie! Jag håller verkligen tummarna för dig ifall du har lust att testa. Jag har kämpat på i några år och nått dit jag ville (fast nu vill jag vidare) och det är otroligt kul och världens kick när träningen ger resultat.

Mackan: Jag börjar direkt efter OS-handbollen då! (t+)
*går och kikar på matchen.nu*

Edit påPIKAR för mig att jag ju hade tänkt springa milen imorgon, så nu undrar jag vilket som är bäst? 5km idag och 5 på söndag eller 10 imorgon. Jag misstänker att jag

Heja Jessie,
nu har du chansen att få expert hjälp.
(t+)

Jag var mest ute för att du ska få lite bättre kontinuitet i din löpning Jessie så kör du milen. Men det du först och främst behöver är att få in vanan att träna. Därav ett exempel med 5 km varannan dag till att börja med.

Jag tror jag har potential till att springa under 40. (pb några sek över 45) Men att utebliven kunskap om HUR jag ska träna krockar med motivation för att plåga mig och skön luffslöpning. Springer inte intervaller, snabbt tempo/tröskel/you namne it, men e