Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 20:28Istället för att kapa den här tråden fullständigt så kanske jag skulle skapa en ny?
Hänger ni med då Mackan och alla andra som vill löpcoacha "Sveriges Långsammaste Motionär vid 40-strecket"? 😉
Istället för att kapa den här tråden fullständigt så kanske jag skulle skapa en ny?
Hänger ni med då Mackan och alla andra som vill löpcoacha "Sveriges Långsammaste Motionär vid 40-strecket"? 😉
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 20:29Klart vi hänger med. 🙂
/Största supportern
Klart vi hänger med. 🙂
/Största supportern
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 20:41http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1242683
Hjälp Jessie bli snabbare! 😀
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1242683
Hjälp Jessie bli snabbare! 😀
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 21:33Det vettigaste är alltid att anpassa målen till den fallenhet man har för det man vill göra och hur mycket man kan och vill lägga på träningen för det. För den intresserade har jag utvecklat mina tankegångar över 332 sidor. Marcus "Mackan" Nilsson
Det vettigaste är alltid att anpassa målen till den fallenhet man har för det man vill göra och hur mycket man kan och vill lägga på träningen för det. För den intresserade har jag utvecklat mina tankegångar över 332 sidor. Marcus "Mackan" Nilsson
Quote from Jonny Persson on 10 August 2012, 21:39Det fixar jag Niklas! (t+)
Det fixar jag Niklas! (t+)
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 07:44En sak jag funderade på var vikt. Jag tror vi haft parametern "ej överviktig " uppe, men just frågan om effekten av att gå ner fem kilo, eller omfördela dem lite?
Formularegeln säger att ett extrakilo ger 30 s påslag på milen. Även om man inte är övervik
En sak jag funderade på var vikt. Jag tror vi haft parametern "ej överviktig " uppe, men just frågan om effekten av att gå ner fem kilo, eller omfördela dem lite?
Formularegeln säger att ett extrakilo ger 30 s påslag på milen. Även om man inte är övervik
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 14:05@Lingling
Jag kan bekräfta att det går lättare att springa om man går ner 10-12 kilo. Det är dock svårt för mig att uppskatta effekten av viktnedgången eftersom jag samtidigt tränat och förbättrat mig.
Samtidigt kan jag också förkasta din formel; det f
@Lingling
Jag kan bekräfta att det går lättare att springa om man går ner 10-12 kilo. Det är dock svårt för mig att uppskatta effekten av viktnedgången eftersom jag samtidigt tränat och förbättrat mig.
Samtidigt kan jag också förkasta din formel; det f
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 19:39Mackan, krya på dig och lycka till!
Mackan, krya på dig och lycka till!
Quote from Funbeat user on 12 August 2012, 07:29🙂 Nej; Mattias P, jag menade inte att formeln var exakt, eller särskilt korrekt, man jag funderade på om man kämpar, och faktiskt springer 3-4 pass per vecka, med total hängivelse enligt passens spec, för att komma under mm minuter så kanske det ibland
🙂 Nej; Mattias P, jag menade inte att formeln var exakt, eller särskilt korrekt, man jag funderade på om man kämpar, och faktiskt springer 3-4 pass per vecka, med total hängivelse enligt passens spec, för att komma under mm minuter så kanske det ibland
Quote from Funbeat user on 12 August 2012, 09:50Jag har varit mediokert tränad under min löparperiod och sprungit halvmaran på 1.36 som bäst. Under min 10 år på Göteborgsvarvet har formeln stämt ganska bra och jag låg på ett startBMI på runt 25.
Klart den inte stämmer under alla förutsättningar men i
Jag har varit mediokert tränad under min löparperiod och sprungit halvmaran på 1.36 som bäst. Under min 10 år på Göteborgsvarvet har formeln stämt ganska bra och jag låg på ett startBMI på runt 25.
Klart den inte stämmer under alla förutsättningar men i