Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 14:24Jag tror trängselskatten redan finns iom prisfördelningen åtminstone för bostadsrätter på lämpligt cykelavstånd från "det mesta".
Jag tror trängselskatten redan finns iom prisfördelningen åtminstone för bostadsrätter på lämpligt cykelavstånd från "det mesta".
Quote from Funbeat user on 9 September 2013, 08:57Problemet är väl mest att de pengarna går till bankerna och inte till trafikförbättrande åtgärder.
Problemet är väl mest att de pengarna går till bankerna och inte till trafikförbättrande åtgärder.
Quote from Funbeat user on 9 September 2013, 09:46Ett av många, många problem som jag ser nu när jag börjat pendla mitt i stan: Alltför många långsamma cyklister följer inte den allmäna reglen att fordon ska hålla till höger på vägen. Cyklar man i promenadtempo mitt på en cykelbana full med hyfsat stress
Ett av många, många problem som jag ser nu när jag börjat pendla mitt i stan: Alltför många långsamma cyklister följer inte den allmäna reglen att fordon ska hålla till höger på vägen. Cyklar man i promenadtempo mitt på en cykelbana full med hyfsat stress
Quote from Funbeat user on 9 September 2013, 10:12Håller helt med dig Anders. Jag lever i förhoppningen att det är en barnsjukdom då vi inte har någon riktigt inarbetad cykelkultur här i landet.
I Köpenhamn där cykeln använts av många för transport under betydligt längre tid händer inte sådant. Jag ble
Håller helt med dig Anders. Jag lever i förhoppningen att det är en barnsjukdom då vi inte har någon riktigt inarbetad cykelkultur här i landet.
I Köpenhamn där cykeln använts av många för transport under betydligt längre tid händer inte sådant. Jag ble
Quote from Funbeat user on 10 September 2013, 07:05Med tanke på vart trängelpengarna är på väg nu tror jag att jag föredrar banken.
Med tanke på vart trängelpengarna är på väg nu tror jag att jag föredrar banken.
Quote from Funbeat user on 10 September 2013, 07:25Fredriks tankar känns kreativa och spännande, det här med skattegungor och -karuseller till medborgarens favör. Köper jag något så ska jag slippa någon skatt.
Fast jag som bor ute på landet men ändå cykelpendlar till stan känner mig ju nästan utpekad som
Fredriks tankar känns kreativa och spännande, det här med skattegungor och -karuseller till medborgarens favör. Köper jag något så ska jag slippa någon skatt.
Fast jag som bor ute på landet men ändå cykelpendlar till stan känner mig ju nästan utpekad som
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 19:02Dårhusen brukar å andra sidan vara gratis...
Dårhusen brukar å andra sidan vara gratis...
Quote from Berit Bengtson on 12 September 2013, 19:57Ur dagens DN:
"Asfalten. Korsningarna. Cykelbanorna. Cyklisterna. Jag vill att ni ska veta att jag älskar er, ni som kan cykla.Ni håller tempot, ni cyklar efter en viss logik. Ni kastar en blick över axeln innan ni girar.
Och ni är tåliga. Med tanke på
Ur dagens DN:
"Asfalten. Korsningarna. Cykelbanorna. Cyklisterna. Jag vill att ni ska veta att jag älskar er, ni som kan cykla.
Ni håller tempot, ni cyklar efter en viss logik. Ni kastar en blick över axeln innan ni girar.
Och ni är tåliga. Med tanke på
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 20:18Samma blaska som ovan, samma dag. Men om cykelparkeringar (vilket ju kom upp nyligen i någon av alla dessa trådar):
http://www.dn.se/sthlm/sa-ska-bristen-pa-cykelparkeringar-losas/
Samma blaska som ovan, samma dag. Men om cykelparkeringar (vilket ju kom upp nyligen i någon av alla dessa trådar):
http://www.dn.se/sthlm/sa-ska-bristen-pa-cykelparkeringar-losas/
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 20:21Tyvärr har den här "journalisten" fått mycket plats i GP på slutet för kolumner med personligt tyckande. Det är inget tidningen vinner på....
Tyvärr har den här "journalisten" fått mycket plats i GP på slutet för kolumner med personligt tyckande. Det är inget tidningen vinner på....