Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 14:16Notisen om cyklisten som gett sig på föraren låter väldigt misstänkt som en story en taxiförare som gett sig på en cyklist har hävdat i efterhand.
Notisen om cyklisten som gett sig på föraren låter väldigt misstänkt som en story en taxiförare som gett sig på en cyklist har hävdat i efterhand.
Quote from Funbeat user on 31 August 2013, 18:18Ja, jag läste den bloggen som cyklisten skrev. Men platsen stämmer inte om det står rätt i notisen. Bloggen säger Centralen och notisen Torsgatan som ligger en bra bit därifrån. Oavsett, det finns dårar lite överallt.
Ja, jag läste den bloggen som cyklisten skrev. Men platsen stämmer inte om det står rätt i notisen. Bloggen säger Centralen och notisen Torsgatan som ligger en bra bit därifrån. Oavsett, det finns dårar lite överallt.
Quote from Funbeat user on 31 August 2013, 18:33Om det är dessa två så tror jag att det är osannolikt att det är samma incident.
Först cyklisten som slår.
http://www.mitti.se/?p=54077
Sedan Taxichafören som beter sig.
http://cyklist-stockholm.se/2013/08/22/misshandlad-av-taxichauffor/
Båda situati
Om det är dessa två så tror jag att det är osannolikt att det är samma incident.
Först cyklisten som slår.
Sedan Taxichafören som beter sig.
http://cyklist-stockholm.se/2013/08/22/misshandlad-av-taxichauffor/
Båda situati
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 09:11haha. Rädd för män på cykel.
Jag är nog lika rädd för män som går utan att se sig för.Dock håller jag med om att i centrala Göteborg, Stockholm osv bör man cykla i ett lugnt tempo och anpassa sig till de övriga. Sedan öka farten när man kommer ut ur st
haha. Rädd för män på cykel.
Jag är nog lika rädd för män som går utan att se sig för.
Dock håller jag med om att i centrala Göteborg, Stockholm osv bör man cykla i ett lugnt tempo och anpassa sig till de övriga. Sedan öka farten när man kommer ut ur st
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 22:13Blir inte mycket tid till annat än cykelpendling om man ska masa sig runt i lugnt tempo i Stockholm - du får nämligen köra ca 2 mil innan du är "ute" ur stan...
Nä, bredda cykelbanorna så att det iaf finns en omkörningsfil i mitten (typ totalbredd av et
Blir inte mycket tid till annat än cykelpendling om man ska masa sig runt i lugnt tempo i Stockholm - du får nämligen köra ca 2 mil innan du är "ute" ur stan...
Nä, bredda cykelbanorna så att det iaf finns en omkörningsfil i mitten (typ totalbredd av et
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 10:20Som cyklist känns det ibland som att det inte är ok att ha en tid att passa och därmed ha behov av att ta sig fram i hyffsat tempo. Sällan det ifrågasätts när det kommer till billister.
Cyklister har också dagishämtning och mötestider att passa.
Som cyklist känns det ibland som att det inte är ok att ha en tid att passa och därmed ha behov av att ta sig fram i hyffsat tempo. Sällan det ifrågasätts när det kommer till billister.
Cyklister har också dagishämtning och mötestider att passa.
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 22:38Eftersom att det nu dras en massa paralleller till bilister så vill jag påpeka att det inte finns en enda bilist som tar sig fram i det tempo de själva vill under rusningstrafik i Stockholm.
Eftersom att det nu dras en massa paralleller till bilister så vill jag påpeka att det inte finns en enda bilist som tar sig fram i det tempo de själva vill under rusningstrafik i Stockholm.
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 08:20Det är sant. Anses det ok och att de helt enkelt får anpassa sig och ta hänsyn till andra eller pratas det om att underlätta och göra det så framkomligt som möjligt?
Det är sant. Anses det ok och att de helt enkelt får anpassa sig och ta hänsyn till andra eller pratas det om att underlätta och göra det så framkomligt som möjligt?
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 11:37Det verkar som att vi får införa samma genialiska lösning som för bilismen; trängselskatt!!
Uppenbarligen behöver ju även trafiken som är alternativ till bilismen minskas och vi kan väl då helt enkelt göra det dyrare för alla att trafikera stan? Den som ä
Det verkar som att vi får införa samma genialiska lösning som för bilismen; trängselskatt!!
Uppenbarligen behöver ju även trafiken som är alternativ till bilismen minskas och vi kan väl då helt enkelt göra det dyrare för alla att trafikera stan? Den som ä
Quote from Funbeat user on 6 September 2013, 14:26Det finns alltid de som vill gnälla och även de som inte visar hänsyn, tror inte det är ett speciellt cykelproblem. Jag är inte rädd för männen på cykel, dem gillar jag allra mest. Det är de som knuffar på då det går tungt, tar vind åt en. Vi cyklar undan
Det finns alltid de som vill gnälla och även de som inte visar hänsyn, tror inte det är ett speciellt cykelproblem. Jag är inte rädd för männen på cykel, dem gillar jag allra mest. Det är de som knuffar på då det går tungt, tar vind åt en. Vi cyklar undan