Quote from Funbeat user on 22 August 2013, 14:52Det är ju inte så enkelt att man får cykla och vingla omkring hur långsamt som helst heller.
"3 kap. Bestämmelser för trafik med fordon
...
16 § En förare får inte utan giltigt skäl köra med överdrivet låg hastighet, plötsligt bromsa eller på något annat
Det är ju inte så enkelt att man får cykla och vingla omkring hur långsamt som helst heller.
"3 kap. Bestämmelser för trafik med fordon
...
16 § En förare får inte utan giltigt skäl köra med överdrivet låg hastighet, plötsligt bromsa eller på något annat
Quote from Funbeat user on 24 August 2013, 16:02Som 08 måste jag fråga, går Göta Älvbron enbart uppför?
I Sthlm. så går åtminstone halva delen av broarna nedför, inga större problem att uppnå 50km/h på 😉Förövrigt fick jag idag utskällning för att jag använt ringklockan till ett äldre par, det var in
Som 08 måste jag fråga, går Göta Älvbron enbart uppför?
I Sthlm. så går åtminstone halva delen av broarna nedför, inga större problem att uppnå 50km/h på 😉
Förövrigt fick jag idag utskällning för att jag använt ringklockan till ett äldre par, det var in
Quote from Funbeat user on 24 August 2013, 16:33Nej den går både upp och ner. Men tanten vill ju påskina att "där de med stirrande blick i 50 knyck svischar över Göta Älvbron."
D.v.s. både uppför och nerför i 50Km/h. Vilket jag tror att det är få som fixar. Jag tror inte många fixar 50Km/h i snitt över
Nej den går både upp och ner. Men tanten vill ju påskina att "där de med stirrande blick i 50 knyck svischar över Göta Älvbron."
D.v.s. både uppför och nerför i 50Km/h. Vilket jag tror att det är få som fixar. Jag tror inte många fixar 50Km/h i snitt över
Quote from Funbeat user on 24 August 2013, 16:47Gissar på att dom blev sura för att dom trodde att dom måste flytta sig.
Folk tål inte att bli tillsagda nu för tiden.
Gissar på att dom blev sura för att dom trodde att dom måste flytta sig.
Folk tål inte att bli tillsagda nu för tiden.
Quote from Funbeat user on 25 August 2013, 10:04Dere biter på kroken alle i hop.
Der sitter en innsendar, sjonalist, hva hvet jeg, og spekulerer på hva hon skal skrive. Noge som skaper diskusjon.... Aha... Syklister og trafikk, det er bankcers.
Og i biter på momentant. Rett i skyttergravene.
Dere, so
Dere biter på kroken alle i hop.
Der sitter en innsendar, sjonalist, hva hvet jeg, og spekulerer på hva hon skal skrive. Noge som skaper diskusjon.... Aha... Syklister og trafikk, det er bankcers.
Og i biter på momentant. Rett i skyttergravene.
Dere, so
Quote from Funbeat user on 25 August 2013, 15:18+1 på den.
+1 på den.
Quote from Funbeat user on 26 August 2013, 11:14Tycker inte heller det var så hemskt skrivet, vad är problemet? Är det en massa folk ute som är väldigt mycket vingligare och långsammare än en själv har man väl inget annat att göra än att tagga ner? Men nu cyklar jag inte inne i stan med tät trafik.
O
Tycker inte heller det var så hemskt skrivet, vad är problemet? Är det en massa folk ute som är väldigt mycket vingligare och långsammare än en själv har man väl inget annat att göra än att tagga ner? Men nu cyklar jag inte inne i stan med tät trafik.
O
Quote from Funbeat user on 26 August 2013, 15:50Ang att plinga så är problemet ibland att folk tror att man vill att de ska flytta på sig när det enda man vill är att de ska veta att man är på väg att köra om dem. Använder därför ringklockan mycket sparsamt, och har kommit fram till att det som funkar
Ang att plinga så är problemet ibland att folk tror att man vill att de ska flytta på sig när det enda man vill är att de ska veta att man är på väg att köra om dem. Använder därför ringklockan mycket sparsamt, och har kommit fram till att det som funkar
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 15:52Här kan man lägga in sin rutt om man bor i Göteborg. Sen är det bara att "tävla på".
Alltid blir någon surpuppa grinig.http://goteborg.trafiken.nu/cykelplan120502/default2.aspx?from=FURULUND%20CENTRUM,%20PARTILLE&to=J%C4RNTORGET,%20G%D6TEBORG&via=&bike
Här kan man lägga in sin rutt om man bor i Göteborg. Sen är det bara att "tävla på".
Alltid blir någon surpuppa grinig.
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 16:26@Raymond Bergmark Jag kör också distansplinget med gott resultat. Oftast... De fotgängare som verkligen är på dåligt humör får man dock akta sig ytterligare för eftersom man då gett dem extra tid till förberedelse av ondska innan själva passagen. Ögonkont
@Raymond Bergmark Jag kör också distansplinget med gott resultat. Oftast... De fotgängare som verkligen är på dåligt humör får man dock akta sig ytterligare för eftersom man då gett dem extra tid till förberedelse av ondska innan själva passagen. Ögonkont