Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 08:36+1 på den Fredeik 🙂
+1 på den Fredeik 🙂
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 10:36Håller med Jimmy!
Klart man kan irritera sig på långsamma cyklister som cyklar mitt i banan men vad ska man göra?
Cyklar man inne i stan har man inget annat val än att sakta ner och ta hänsyn.Sedan kan jag tycka att vissa (långsamma cyklister) borde a
Håller med Jimmy!
Klart man kan irritera sig på långsamma cyklister som cyklar mitt i banan men vad ska man göra?
Cyklar man inne i stan har man inget annat val än att sakta ner och ta hänsyn.
Sedan kan jag tycka att vissa (långsamma cyklister) borde a
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 22:26Jag var inne i denna tråd för några dagar sedan. Jag funderade på hur man på bästa sätt skulle förklara att vi alla är i en trafiksituation som kräver hänsyn. Det är inte så lätt att som gångtrafikant vara helt uppmärksam på var ett utsuddat streck marker
Jag var inne i denna tråd för några dagar sedan. Jag funderade på hur man på bästa sätt skulle förklara att vi alla är i en trafiksituation som kräver hänsyn. Det är inte så lätt att som gångtrafikant vara helt uppmärksam på var ett utsuddat streck marker
Quote from Anders Wallerstedt on 29 August 2013, 10:49Jag gör som P. och cyklar aldrig på cykelbanor i tätort. Vill man "snabbpendla" ska man inte vara på cykelbanorna, utan man ska "claima" vägen. Artikeln då, ja lite lustig, och snitta 50km/h över den bron, är få förunnat.
Jag gör som P. och cyklar aldrig på cykelbanor i tätort. Vill man "snabbpendla" ska man inte vara på cykelbanorna, utan man ska "claima" vägen. Artikeln då, ja lite lustig, och snitta 50km/h över den bron, är få förunnat.
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 11:40Egentligen finns det bara "arroganta personer" som alltid tycker sig ha rätt att kräva sin plats, sedan är det sak samma om dom just då sitter bakom ett styre, ratt, eller promenerar i sina foppatofflor. Problemet blir mindre om man växelvis alternerar me
Egentligen finns det bara "arroganta personer" som alltid tycker sig ha rätt att kräva sin plats, sedan är det sak samma om dom just då sitter bakom ett styre, ratt, eller promenerar i sina foppatofflor. Problemet blir mindre om man växelvis alternerar me
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 14:31Ja hänsyn är A och O. Tyvärr så skulle lite hårdare regler och bättre cykelvägar behövas. Se Köpenhamn, där blir du platt om du inte följer reglerna till punkt och pricka och dom flesta där cyklar sjukt fort.. Tanter som "män i klubbar"...
Vi behöver nya
Ja hänsyn är A och O. Tyvärr så skulle lite hårdare regler och bättre cykelvägar behövas. Se Köpenhamn, där blir du platt om du inte följer reglerna till punkt och pricka och dom flesta där cyklar sjukt fort.. Tanter som "män i klubbar"...
Vi behöver nya
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 21:41Hänsyn var ordet - så vänligen ge fan i att envisas att cykla svajiga treväxlade cyklar på smala pendlarstråk.
Svajiga gamla damcyklar hör hemma på grusvägar på landet lika mycket som racers hör hemma på landsvägen.
Hänsyn var ordet - så vänligen ge fan i att envisas att cykla svajiga treväxlade cyklar på smala pendlarstråk.
Svajiga gamla damcyklar hör hemma på grusvägar på landet lika mycket som racers hör hemma på landsvägen.
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 10:00Det är infrastrukturen det är fel på.
Det är helt galet trångt på vissa cykelvägar/bilvägar i Sthlm. Igår t ex åkte jag buss från city över Skeppsbron mot Slussen i rusningstrafik och det är fan ett under att inte fler skadas. Här spelar det ingen roll
Det är infrastrukturen det är fel på.
Det är helt galet trångt på vissa cykelvägar/bilvägar i Sthlm. Igår t ex åkte jag buss från city över Skeppsbron mot Slussen i rusningstrafik och det är fan ett under att inte fler skadas. Här spelar det ingen roll
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 11:16Pernilla: Helt rätt, man måste ju anpassa sig efter omständigheterna.
Översatt till biltrafik blir vissa cyklisters beteende helt oacceptabelt:
- Jag brukar köra min bil här varje dag och det brukar inte vara några köer, jag kör om för att komma fram i
Pernilla: Helt rätt, man måste ju anpassa sig efter omständigheterna.
Översatt till biltrafik blir vissa cyklisters beteende helt oacceptabelt:
- Jag brukar köra min bil här varje dag och det brukar inte vara några köer, jag kör om för att komma fram i
Quote from Funbeat user on 30 August 2013, 13:39Det är väl bara att acceptera, att man måste ta det lugnt på dagens cykelbanor i Sverige. Vill man cykla fort, får man cykla på vägbanan. Enligt lag är det ju tillåtet, om det finns speciella skäl till det.
Trafikförordningen säger...
"Fordons plats på
Det är väl bara att acceptera, att man måste ta det lugnt på dagens cykelbanor i Sverige. Vill man cykla fort, får man cykla på vägbanan. Enligt lag är det ju tillåtet, om det finns speciella skäl till det.
Trafikförordningen säger...
"Fordons plats på