Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 14:52Bara för att man är "över" fettbränningszonen så betyder det inte att den totala fettbränningen påverkas negativt. Man gör uppenbarligen av med mer energi, vilket måste kompenseras av kroppen på ett eller annat sätt.
Högintensitetsträning bidrar till den
Bara för att man är "över" fettbränningszonen så betyder det inte att den totala fettbränningen påverkas negativt. Man gör uppenbarligen av med mer energi, vilket måste kompenseras av kroppen på ett eller annat sätt.
Högintensitetsträning bidrar till den
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 14:54Med andra ord: Det är kombinationen av intensitet och tid som avgör hur mycket energi man gjort av med. Fettbränningen i sig är en väldigt komplex process för att direkt kopplas till vilken sorts träning man gjort.
Med andra ord: Det är kombinationen av intensitet och tid som avgör hur mycket energi man gjort av med. Fettbränningen i sig är en väldigt komplex process för att direkt kopplas till vilken sorts träning man gjort.
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 22:15Stefan har rätt. Vill man bränna fett ska man se till att konsumera energi. Om kroppen sedan väljer att initialt hellre konsumera något annat än fett så håll ut, fortsätt att bränna så tar det på fettet förr eller senare.
Stefan har rätt. Vill man bränna fett ska man se till att konsumera energi. Om kroppen sedan väljer att initialt hellre konsumera något annat än fett så håll ut, fortsätt att bränna så tar det på fettet förr eller senare.
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 22:44Fast gillar man inte kardio så är ju det bästa sättet att satsa på gå på HIT i fastande tillstånd. Fruktansvärt effektivt. Garanterat skrämmande de som är vana att äta var tredje/fjärde timme.
Fast gillar man inte kardio så är ju det bästa sättet att satsa på gå på HIT i fastande tillstånd. Fruktansvärt effektivt. Garanterat skrämmande de som är vana att äta var tredje/fjärde timme.
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 18:33Jag undrar en sak. Diskussionen ni för nu, gäller den under själva träningspasset? För jag tänker att det händer massor med saker mellan träningspassen med. Enzyminduktion som får mer generella konsekvenser tex. Och om man legat på hög puls länge tar det
Jag undrar en sak. Diskussionen ni för nu, gäller den under själva träningspasset? För jag tänker att det händer massor med saker mellan träningspassen med. Enzyminduktion som får mer generella konsekvenser tex. Och om man legat på hög puls länge tar det
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 18:50Det är sant att det finns en korrelans mellan puls och förbränningen. Den har jag inte läst mycket om dock, endast hur blodsocker och intensitet påverkar fettbränningen. Samt hur detta hänger ihop långsiktigt och kortsiktigt sett.
Hög puls utan intensite
Det är sant att det finns en korrelans mellan puls och förbränningen. Den har jag inte läst mycket om dock, endast hur blodsocker och intensitet påverkar fettbränningen. Samt hur detta hänger ihop långsiktigt och kortsiktigt sett.
Hög puls utan intensite
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 18:54Att hjärtat får en "promenad" behöver ju i sig inte särskilt fördelaktigt. Utan resterande hjärt-lungsystem är det inte mycket värt.
Att hjärtat får en "promenad" behöver ju i sig inte särskilt fördelaktigt. Utan resterande hjärt-lungsystem är det inte mycket värt.
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 19:20Fast övriga system körs ju också naturligtvis, eftersom man byggt upp en syreskuld som måste betalas av så att säga. Det är ingen slump att pulsen är högre.
Fast övriga system körs ju också naturligtvis, eftersom man byggt upp en syreskuld som måste betalas av så att säga. Det är ingen slump att pulsen är högre.