Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 20:35Tack Annica. Jag tenderar att försöka förklara övningar med ord, men det blir oftast mer obegripligt.
Angående bilden kan påpekas att killen inte är tillräckligt "rak" i benet och armen - man skall tänka sig en rak axel som löper tvärs över ryggtavlan oc
Tack Annica. Jag tenderar att försöka förklara övningar med ord, men det blir oftast mer obegripligt.
Angående bilden kan påpekas att killen inte är tillräckligt "rak" i benet och armen - man skall tänka sig en rak axel som löper tvärs över ryggtavlan oc
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 20:39Han ser onekligen lite trött ut 🙂
Jag har gett upp att försöka beskriva hitlers hund i ord, jag lyckas nästan aldrig få det att låta begripligt.
Tänk om Funbeat hade ett bildarkiv med bilder av de vanligaste övningarna... Sökbart förståss 🙂
Han ser onekligen lite trött ut 🙂
Jag har gett upp att försöka beskriva hitlers hund i ord, jag lyckas nästan aldrig få det att låta begripligt.
Tänk om Funbeat hade ett bildarkiv med bilder av de vanligaste övningarna... Sökbart förståss 🙂
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 22:33Hur ofta bör man lägga in styrketräning under förutsättning att man kör 3-4 löppass i veckan? 2 ggr?
Är benträning i maskiner på gymet nåt man bör/ska ägna sig åt alls?
Hur ofta bör man lägga in styrketräning under förutsättning att man kör 3-4 löppass i veckan? 2 ggr?
Är benträning i maskiner på gymet nåt man bör/ska ägna sig åt alls?
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 23:35Nu ska jag chocka publiken!
-Man måste inte träna på gym...(H)
Jag är rustar dock för fler uppgifter men som ren löpare så nämnde Christer Shapiro bl a annat styrketräning i backar som en d idé.
Spring backe upp och backe ner igen, repetera, repetera oc
Nu ska jag chocka publiken!
-Man måste inte träna på gym...(H)
Jag är rustar dock för fler uppgifter men som ren löpare så nämnde Christer Shapiro bl a annat styrketräning i backar som en d idé.
Spring backe upp och backe ner igen, repetera, repetera oc
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 04:37Löpstyrketräning av den sort jag skisserade ovan kan man lägga in rätt ofta enlig uppgift vid besök på Idrottsmedicin. 2+ ggr i veckan iaf.
Jag tror dock inte på att "göra löpning" av löpstyrketräningen genom att göra ett backpass av den. Löpstyrketränin
Löpstyrketräning av den sort jag skisserade ovan kan man lägga in rätt ofta enlig uppgift vid besök på Idrottsmedicin. 2+ ggr i veckan iaf.
Jag tror dock inte på att "göra löpning" av löpstyrketräningen genom att göra ett backpass av den. Löpstyrketränin
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 13:47Man brukar säga att 100 snickare har 100 olika sätt att slå i en spik...vardera...
Det kanske är läge att man talar om vilken nivå man satsar eller ligger på innan man ställer en fråga eftersom spannet mellan vardagsmotionär och ultralöpare är ganska rej
Man brukar säga att 100 snickare har 100 olika sätt att slå i en spik...vardera...
Det kanske är läge att man talar om vilken nivå man satsar eller ligger på innan man ställer en fråga eftersom spannet mellan vardagsmotionär och ultralöpare är ganska rej
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 13:56@Manne
Vad gäller min satsning så ser du ju ungefär hur jag tänkt mig lite längre upp. Milen på max 60 minuter. När det är genomfört så vill jag nog försöka mig på en halvmara.Det viktigaste är att få kroppen att hålla så att jag kan fortsätta med löpni
@Manne
Vad gäller min satsning så ser du ju ungefär hur jag tänkt mig lite längre upp. Milen på max 60 minuter. När det är genomfört så vill jag nog försöka mig på en halvmara.
Det viktigaste är att få kroppen att hålla så att jag kan fortsätta med löpni
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 14:28Enligt MIN åsikt så tycker jag att du gör lite fel som satsar för hårt i början. Framför allt så tycker jag att du ska lägga pulsklockan på hyllan till att börja med, den kommer in i ett senare skede och gör bättre nytta då eftersom att man tenderar att s
Enligt MIN åsikt så tycker jag att du gör lite fel som satsar för hårt i början. Framför allt så tycker jag att du ska lägga pulsklockan på hyllan till att börja med, den kommer in i ett senare skede och gör bättre nytta då eftersom att man tenderar att s
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 15:32@Manne
Vad menar du med "för hårt"? För höga ambitioner? Eller för mycket träning?3 pass i veckan med blandad löpning och gång än så länge. Gången ska sedan bort och jag ska försöka köra 3 pass/vecka (tempo, backe, distans).
Anledningen till att jag fö
@Manne
Vad menar du med "för hårt"? För höga ambitioner? Eller för mycket träning?
3 pass i veckan med blandad löpning och gång än så länge. Gången ska sedan bort och jag ska försöka köra 3 pass/vecka (tempo, backe, distans).
Anledningen till att jag fö
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 16:08"Jag fixar idag att hålla 6-minuterstempo ca 25-30 minuter men sen börjar det oftast gå lite trögare."
Så sa du & det ser jag som att du går ut för hårt i början eftersom du inte håller sedan, och vill därför att du ska leta upp rätt tempo först för att
"Jag fixar idag att hålla 6-minuterstempo ca 25-30 minuter men sen börjar det oftast gå lite trögare."
Så sa du & det ser jag som att du går ut för hårt i början eftersom du inte håller sedan, och vill därför att du ska leta upp rätt tempo först för att