Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 19:40vad är V-ups?
vad är V-ups?
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 01:57V-ups: Liggandes på rygg med i princip raka ben och armarna sträckta ovanför huvudet så drar man ihop kroppen så torso och ben lyfts från underlaget så man kan toucha i underben/fötter med händerna. (Som en fällkniv som fälls ihop.) I toppläget (max samma
V-ups: Liggandes på rygg med i princip raka ben och armarna sträckta ovanför huvudet så drar man ihop kroppen så torso och ben lyfts från underlaget så man kan toucha i underben/fötter med händerna. (Som en fällkniv som fälls ihop.) I toppläget (max samma
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 07:11Styrketräning rekommenderas ofta för löpare och det är säkert helt rätt. Men om man som jag tycker att det är outhärdligt tråkigt kan jag rekommendera beckträning.
Det ger också bra benstyrka och gör dig till en bättre löpare. Välj ut en hyfsat lång och
Styrketräning rekommenderas ofta för löpare och det är säkert helt rätt. Men om man som jag tycker att det är outhärdligt tråkigt kan jag rekommendera beckträning.
Det ger också bra benstyrka och gör dig till en bättre löpare. Välj ut en hyfsat lång och
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 09:38Många "förståsigpåare" som säkerligen bara vill väl. Mään (som Tony Irving, Lets dance, brukar säga) en sak som JAG lärt mig genom några års träning är att man kan inte nog poängtera vikten av att alla är unika med individuella behov. Med olika kroppsbygg
Många "förståsigpåare" som säkerligen bara vill väl. Mään (som Tony Irving, Lets dance, brukar säga) en sak som JAG lärt mig genom några års träning är att man kan inte nog poängtera vikten av att alla är unika med individuella behov. Med olika kroppsbygg
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 09:42Det är bra att du har ett mål det gör träningen betydligt lättare att följa i motgångar.
Det är klart att du kan styrke träna hela kroppen i stora längden så är det nog bra med en vältränad kropp det minskar helt klart skaderisken på sikt.
Variera löp tr
Det är bra att du har ett mål det gör träningen betydligt lättare att följa i motgångar.
Det är klart att du kan styrke träna hela kroppen i stora längden så är det nog bra med en vältränad kropp det minskar helt klart skaderisken på sikt.
Variera löp tr
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 11:27Många förslag på att det krävs distanspass (15 km) för att springa milen under timman. Jag började i andra ändan. Sprang 5 km och förbättrade tiderna mha intervall. När jag komfortablelt sprang 5 km under 25 så ökade jag distansen till 7-8 km. Fortsatte p
Många förslag på att det krävs distanspass (15 km) för att springa milen under timman. Jag började i andra ändan. Sprang 5 km och förbättrade tiderna mha intervall. När jag komfortablelt sprang 5 km under 25 så ökade jag distansen till 7-8 km. Fortsatte p
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 12:42Precis vad jag menade med mitt inlägg. Lukas är ett ex. på detta. Han gjorde precis tvärt om och det fungerade utmärkt för honom. "Försök höra vad folk säger men lyssna inte på dom"
Precis vad jag menade med mitt inlägg. Lukas är ett ex. på detta. Han gjorde precis tvärt om och det fungerade utmärkt för honom. "Försök höra vad folk säger men lyssna inte på dom"
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 22:58Intressanta tips! Jag är mycket tacksam för allt som kan ta mig framåt.
Medan jag jobbar på mitt kombinerade gång/löp-program 3 ggr i veckan så funderar jag på att lägga till ett fjärde pass. Är det dumt? Det jag snarast tänker mig är lite längre distans
Intressanta tips! Jag är mycket tacksam för allt som kan ta mig framåt.
Medan jag jobbar på mitt kombinerade gång/löp-program 3 ggr i veckan så funderar jag på att lägga till ett fjärde pass. Är det dumt? Det jag snarast tänker mig är lite längre distans
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 23:04Jag hade testat några veckor och känt efter hur det känns. Kanske ska det fjärde passet bara vara med varannan vecka till en början? Det beror på hur du tycker det känns helt enkelt. Vissa tål en större upptrappning än andra, och även om man ska öka försi
Jag hade testat några veckor och känt efter hur det känns. Kanske ska det fjärde passet bara vara med varannan vecka till en början? Det beror på hur du tycker det känns helt enkelt. Vissa tål en större upptrappning än andra, och även om man ska öka försi
Quote from Elias Engqvist on 18 January 2010, 13:34Började springa i somras - jo, jag håller med Manne att du bör nog ta det försiktigt med hårdsatsning redan nu! Vissa klarar det men de flesta behöver längre tid att bygga upp alla muskelfästen, senor mm i fötter, ben o rumpa ffa. Det är så att konditione
Började springa i somras - jo, jag håller med Manne att du bör nog ta det försiktigt med hårdsatsning redan nu! Vissa klarar det men de flesta behöver längre tid att bygga upp alla muskelfästen, senor mm i fötter, ben o rumpa ffa. Det är så att konditione