Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄndra löpsteg vid trötthet
You need to log in to create posts and topics.

Ett bra sätt att få omväxling, och piggare ben vid marathonlopp är att växla mellan löpning, och korta gångpartier. Benen får en stunds vila, och orkar arbeta med mycket högre tempo.

Håller helt med trådskaparen om riskerna med att ta längre (över)steg då man blir trött. För mig kommer en vadmuskelbristning/sträckning som ett brev om/då det händer 🙁

Mitt recept just nu är löpstyrketräning så att jag orkar upprätthålla ett effektivt,

Inte Anders, dina vader är ju starkare än stål efter alla dina tåhävningar!

Apropå vader så är de den enda muskeln jag oftast kan spänna till kramp medvetet när som helst. Någon som känner igen detta?

Spänner jag sakta muskeln med fotleden uträtad så når jag en gräns där vaden plötsligt gör rejät ont och som orsakar kramp om jag

Otroligt!

@Peter: Häng i armarna och inta pikställning med raka ben framåt. Som manna för lårens framsidor ;););)

Peter P: Vad(!) gäller kramp i vader så enda gången jag kan få kramp i vaderna är då jag på morgonen efter lite för mycket alkoholintag sträcker på benen i sängen...

Edit: Vätskebrist kanske? Alkohol är ju vätskedrivande!

Anders: Hur påverkar låren vadmusklerna? Eller massuppfittade jag dig?

Så gör jag förresten då jag kör min morgon-chins 🙂 Cirkus-posén kallar jag det eftersom akrobaterna på cirkus gör så då de klättrar i rep. Hög imponansfaktor på det!

Christer: Själv så drabbas jag ofta av kramp då jag utför mina äktenskapliga plikter. Måttligt populärt att ta en kramppaus. Konstigt nog är det oftast fötterna som krampar vi dessa tillfällen medan vaderna föredrar sömn och skoavtagning.
Men magnesium ha

Nu tror jag inte jag vill veta mer...