Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 20:32Den viktigaste påhejaren sitter mellan öronen!
Varför springer du och tittar på klockan?
Man måste utforska det okända genom att spränga sig på träningar. Därefter är det inte omöjligt att klara hela resan till mållinjen.
Den viktigaste påhejaren sitter mellan öronen!
Varför springer du och tittar på klockan?
Man måste utforska det okända genom att spränga sig på träningar. Därefter är det inte omöjligt att klara hela resan till mållinjen.
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 20:37Jag tittar inte på klockan - jag vet hur fort jag springer ändå. Jag kanske ska strunta i att tänka "nu ska jag springa en mil i den här farten" och istället tänka "nu ska jag springa så långt jag absolut orkar i den här farten - sen får jag sakta ner". P
Jag tittar inte på klockan - jag vet hur fort jag springer ändå. Jag kanske ska strunta i att tänka "nu ska jag springa en mil i den här farten" och istället tänka "nu ska jag springa så långt jag absolut orkar i den här farten - sen får jag sakta ner". P
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 20:38Kom igen Fia-lotta jag håller på dig, du kommer defenitivt snart att klara den där gränsen.Du verkar ju köra mycket intervaller som ökar syreupptagningsförmågan,men glöm inte att långpass (helst ett i veckan) där du kör lugnt 6min/km.LYCKA TILL (hv)
Kom igen Fia-lotta jag håller på dig, du kommer defenitivt snart att klara den där gränsen.Du verkar ju köra mycket intervaller som ökar syreupptagningsförmågan,men glöm inte att långpass (helst ett i veckan) där du kör lugnt 6min/km.LYCKA TILL (hv)
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 20:41Tack Peter! 🙂 Jag kör ett långpass i veckan 2-2,5 mil. Fast jag håller 5:30 då, det är min "bekvämlighetsfart". Men det måste väl också gå bra.....
Tack Peter! 🙂 Jag kör ett långpass i veckan 2-2,5 mil. Fast jag håller 5:30 då, det är min "bekvämlighetsfart". Men det måste väl också gå bra.....
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 20:46Japp men akta så du inte sliter för mycket,och ett återhämtningspass efter är ju också viktigt 😀
Japp men akta så du inte sliter för mycket,och ett återhämtningspass efter är ju också viktigt 😀
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 20:49Vad exakt är ett återhämtningspass? Är det något man SKA springa dagen efter eller är det mer att passet dagen efter ska vara lätt?
Vad exakt är ett återhämtningspass? Är det något man SKA springa dagen efter eller är det mer att passet dagen efter ska vara lätt?
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 20:59För mig som nästan aldrig springer på löpband är den första idé som dyker upp: spring utomhus så behöver du inte veta hur snabbt du springer!
En annan sak är att det nog inte bara är psykologiskt. Tröskelfart är ett centralt begrepp inom löpträning, och
För mig som nästan aldrig springer på löpband är den första idé som dyker upp: spring utomhus så behöver du inte veta hur snabbt du springer!
En annan sak är att det nog inte bara är psykologiskt. Tröskelfart är ett centralt begrepp inom löpträning, och
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 21:04Ja det kanske är så att det faktiskt är min nuvarande gräns och att det är så små marginaler mellan att orka skapligt lätt och att krokna...
Ja det kanske är så att det faktiskt är min nuvarande gräns och att det är så små marginaler mellan att orka skapligt lätt och att krokna...
Quote from antti5303@gmail.com on 21 January 2008, 21:18Svårt att tro att tröskelfarten ligger så nära bekvämlighetsfart på 25 km.
Min tröskelfart är ca 3.55 och bekvämlighetsfart på 20 km är ca 5.00. Nu är ju bekvämlighetsfart ett väldigt luddigt begrepp men ändå.
Pröva att springa första 5 km i 5.10 om de
Svårt att tro att tröskelfarten ligger så nära bekvämlighetsfart på 25 km.
Min tröskelfart är ca 3.55 och bekvämlighetsfart på 20 km är ca 5.00. Nu är ju bekvämlighetsfart ett väldigt luddigt begrepp men ändå.
Pröva att springa första 5 km i 5.10 om de
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 21:25Jaaa Anders - jag kanske kan, bara det att jag inte förstått det! 😀
Bekvämlighetsfart för mej är när jag springer och fortfarande kan andas lugnt och stilla - utan att flåsa. Typ andas in på 3 steg - ut på 3.
Jaaa Anders - jag kanske kan, bara det att jag inte förstått det! 😀
Bekvämlighetsfart för mej är när jag springer och fortfarande kan andas lugnt och stilla - utan att flåsa. Typ andas in på 3 steg - ut på 3.