Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 23:32Fia-Lotta:
Helt klart är det misstänkt liten skillnad mellan tävlingsfart på milen och lugnt distanstempo.
Det kan betyda tre saker:1: Att du kan springa fortare än du tror på milen. I så fall är det psyket som behöver grillas.
2: Att du har en väldigt
Fia-Lotta:
Helt klart är det misstänkt liten skillnad mellan tävlingsfart på milen och lugnt distanstempo.
Det kan betyda tre saker:
1: Att du kan springa fortare än du tror på milen. I så fall är det psyket som behöver grillas.
2: Att du har en väldigt
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 23:32Bara ordet "fart" får en långsam person som jag att bli lite ångestfylld......Mentala spärrar var det va ?!
Bara ordet "fart" får en långsam person som jag att bli lite ångestfylld......Mentala spärrar var det va ?!
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 23:34eller mil för en som kan springa fort men aldrig tar mig så långt
eller mil för en som kan springa fort men aldrig tar mig så långt
Quote from Torbjörn Ohlsson on 21 January 2008, 23:37Ekvationen är ganska enkel egentligen:
Om distans är problemet - sänk farten och spring längre
Om farten är problemet - höj farten och spring kortare!Naturligtvis kombinerat med de vanliga lång/snabb-passen, beroende på vad man måste träna!
Ekvationen är ganska enkel egentligen:
Om distans är problemet - sänk farten och spring längre
Om farten är problemet - höj farten och spring kortare!
Naturligtvis kombinerat med de vanliga lång/snabb-passen, beroende på vad man måste träna!
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 23:40enkelt om det fungerade så i praktiken också
enkelt om det fungerade så i praktiken också
Quote from Torbjörn Ohlsson on 21 January 2008, 23:45Jo, jag vet att det tar emot...
Första gången jag sprnag en mil (tidigare hade jag bara sprungit 5 kilometer, typ), försökte jag hålla samma tempo som jag hade vid mina vanliga rundor a 3-5 kilometer. Tog tokslut, självklart! Men efter att långsamt förlä
Jo, jag vet att det tar emot...
Första gången jag sprnag en mil (tidigare hade jag bara sprungit 5 kilometer, typ), försökte jag hålla samma tempo som jag hade vid mina vanliga rundor a 3-5 kilometer. Tog tokslut, självklart! Men efter att långsamt förlä
Quote from Funbeat user on 22 January 2008, 15:32Ingen som har tävlingsångest mer än jag? 30 000 starter på varvet jag är 100 på att alla kommer dissa mig, o jag lovar att alla tränat dubbelt så hårt, om jag bara tränat lite hårdare osv. och ändå har jag sagt mig tusen gånger att det enda som betyder
Ingen som har tävlingsångest mer än jag? 30 000 starter på varvet jag är 100 på att alla kommer dissa mig, o jag lovar att alla tränat dubbelt så hårt, om jag bara tränat lite hårdare osv. och ändå har jag sagt mig tusen gånger att det enda som betyder
Quote from Urban Nilsson on 22 January 2008, 16:04Daniel: Du kommer ju garanterat före alla soffpotatisar som inte springer i tävlingen!
Daniel: Du kommer ju garanterat före alla soffpotatisar som inte springer i tävlingen!
Quote from Funbeat user on 22 January 2008, 16:11Efter loppet är allt glömt då kan ju inte ens komma ihåg alla krämpor man hade innan:-)
o än så länge har jag ju tagit mig i mål både halv o helmara så du har helt rätt Daniel.
Efter loppet är allt glömt då kan ju inte ens komma ihåg alla krämpor man hade innan:-)
o än så länge har jag ju tagit mig i mål både halv o helmara så du har helt rätt Daniel.