Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÅngestfart?
You need to log in to create posts and topics.

Visst finns det ångestfarter! För ett par år sen var det 6-tempo. Sen blev det 5.30-tempo och nu har det blivit 5-tempo. Om du startar en "Kampen mot milen under 50 min"-grupp är jag den förste som går med 🙂
Och ja, det sitter bara i huvudet. Som Per s

Då startar jag gruppen nu Maria så kan vi kämpa tillsammans! 🙂

Maria, jag snuvade dig visst på förstaplatsen 😉

Det är lugnt. Bara du inte blir före med milen under 50...

Jag skulle vilja se Fia-Lotta "ta rygg" på någon på löpbandet... 😉

Var det inte någon som la en handduk över displayen för att inte se hur fort det gick?

Lite onödigt vetande: Jag tänkte föreslå att du skulle försöka tänka i Minutes/Mile istället för att förvirra hjärnan lite. Men 5:00:0min/km = 8:02:8min/mile, den ment

FEM MINUTER?? Jösses.. om jag tänker efter så har jag nog sett den siffran på löpbandet... 😉

Jo, jag har också det där. Men eftersom jag håller koll på fart så ligger det vid 11,7 km/h.. 12 km/h.

Men det är samma sak när jag lyfter. Där har jag vissa vikter i vissa övningar som jag inte kommer över, "för nu lyfter jag ju såå tungt och mera än de

Jag springer nästan all ensam träning långsamt. Det är såååå svårt att
få upp farten utan draghjälp.Min lycka är när jag hittar ngn träningskompis
som jag måste öka farten för att hinna med. Då upptäcker jag ofta att det faktiskt går
att få upp farten.
S

Jo, att ha en som springer fortare med sig på löpbandet låter som en bra ide. Då sätter man den att ställa farten och sen är det nog bäst att bara följa med. Kan blir lite mera krångligt om man inte springer i takt.