Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Häng inte upp dig på siffror heller, vare sig km-tider eller kilon. Jag menar, är du 1.80 lång är ju inte 92 kg så dramatiskt mycket.
Jag tycker att du verkar ha kommit igång bra. Jag tycker att du ska fortsätta springa varvat med gångpauser. Höj ribban

Jag såg Sylvias inlägg och hon och jag tycker helt olika. Hon tycker du ska mala i ett jämnt fint tempo. Jag tycker du ska fortsätta kuta på, och vila mellan varven.
Bara du kan välja vem som har rätt. Kanske har båda rätt!

Personligen tror jag att du ska satsa på löpskolning och löpteknik i början för att få ett bra löpsteg. Konditionen får du sedan genom gång.

Så varva gång och löpning är helt OK.

Jag hade samma problem en gång i tiden, kanske inte överviktig men vägde f

Har du pulsklocka?

Den kan man ha mycket kul med, iaf om det går att ha det medan du är på löpbandet. Vissa löpband plockar upp pulssignalen nämligen och visar din puls under passet, och då kan man köra pulsbaserad träning!

Ett exempel kan vara att jogg

Stig och Annika, håller helt med er!!

150 meters tjurrusningar känns mest som det är för egot "att man visst springer".

Växla mellan powerwalk/jogging och i takt med att du orkar mer så joggar du mer.

Jag är i samma position med mycket övervikt och jag tar ett gåjogg pass följt av en promen

Christian, visst är det egot man boostar minst lika mycket som benen 🙂

Egot är superviktigt när man springer, för om man tror man kan så kan man oftast! Om man däremot tänker att "jag kan inte..." så blir det genast mycket svårare att lyckas.

Så visst

Hög intensitet leder till bättre kondition, bättre kondition leder till högre förbränning.

Finns en bra artikelserie om detta med träning för viktnedgång på Träningslära.se. Mycket bra sajt enligt mig inom allt kring träning och kost.

http://traningslar

Sandra,

"Jag tycker att du ska fortsätta springa varvat med gångpauser."

Läs mitt inlägg igen, så märker Du att vi tycker lika. Jogg med gångpauser. 😉

Det jag påpekade var tokrusningarna. Ser liksom ingen vits med dem, mer än att de kostar energi.

Jag läste lite slarvigt Sylvia sorry. Vi är ju nästan alltid överens du och jag 🙂