Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 11:38Det är intressant att många verkar anse att löpning bryter ner kroppen och styrketräning bygger upp den. För att inte löpträningen skall bryta ner till den grad att den går sönder så måste man styrketräna mellan passen.
Med tanke på hur många muskelbygga
Det är intressant att många verkar anse att löpning bryter ner kroppen och styrketräning bygger upp den. För att inte löpträningen skall bryta ner till den grad att den går sönder så måste man styrketräna mellan passen.
Med tanke på hur många muskelbygga
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 14:00Det är naturligtvis korkat att generalisera med sig själv som enda empirisk bas, men... Jag själv är 183 cm lång, snittar ca 55 km löpning per vecka och väger ca 74 kg. Det ger till exempel ett perfekt BMI (vilket är relativt irrelevant), men klart och ty
Det är naturligtvis korkat att generalisera med sig själv som enda empirisk bas, men... Jag själv är 183 cm lång, snittar ca 55 km löpning per vecka och väger ca 74 kg. Det ger till exempel ett perfekt BMI (vilket är relativt irrelevant), men klart och ty
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 14:29Intressant... jag springer också ca 55km per vecka utfördelat på mån-fre ganska jämnt. Som komplement kör jag en timma simning, 1 tim crossfit, 2 tim Bodypump och 30min core också utfördelat men i snitt 1 pass per dag mån-fre. Helgerna är jag nästan allti
Intressant... jag springer också ca 55km per vecka utfördelat på mån-fre ganska jämnt. Som komplement kör jag en timma simning, 1 tim crossfit, 2 tim Bodypump och 30min core också utfördelat men i snitt 1 pass per dag mån-fre. Helgerna är jag nästan allti
Quote from Elias Engqvist on 31 May 2013, 02:49Niclas: all träning bryter ner, sen om man får tillräcklig vila emellan bygger kroppen upp sig - får man INTE tillräckligt med vila går man till slut in i den sk väggen oavsett träningsform.
Niclas: all träning bryter ner, sen om man får tillräcklig vila emellan bygger kroppen upp sig - får man INTE tillräckligt med vila går man till slut in i den sk väggen oavsett träningsform.
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 08:27Om Pontus:
F.D Kanotist,
Längdskidåkare,
Löpare.
Född 1996Killen är 16, eventuellt 17 år.
OBS! F.D. ovan.
Om Pontus:
F.D Kanotist,
Längdskidåkare,
Löpare.
Född 1996
Killen är 16, eventuellt 17 år.
OBS! F.D. ovan.
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 09:11Många bra svar på den här alltid aktuella frågan. Jag jobbar med träning och har även en del långdistansare och får ofta frågan om varför man ska styrketräna som konditionsidrottare. Jag brukar bryta ner det i dessa tre anledningar:
1. Skadeförebyggande.
Många bra svar på den här alltid aktuella frågan. Jag jobbar med träning och har även en del långdistansare och får ofta frågan om varför man ska styrketräna som konditionsidrottare. Jag brukar bryta ner det i dessa tre anledningar:
1. Skadeförebyggande.
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 09:30Jakob.
1. Spring obanat.
2. Spring obanat.
3. Spring obanat.Varför krångla till det?
Jakob.
1. Spring obanat.
2. Spring obanat.
3. Spring obanat.
Varför krångla till det?
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 11:30Du har en trevlig o bra artikelserie där Jakob . Tummen upp på den!
Du har en trevlig o bra artikelserie där Jakob . Tummen upp på den!
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 11:56Shit, som löpare tappar jag också min manlighet (testosteron) om jag inte styrketränar samtidigt. Nu blir det definitivt tid för styrketräning under sommaren.
Shit, som löpare tappar jag också min manlighet (testosteron) om jag inte styrketränar samtidigt. Nu blir det definitivt tid för styrketräning under sommaren.
Quote from Funbeat user on 2 June 2013, 18:18@K-G Nyström jag tycker inte det är särskilt krångligt med styrketräning, det är ju mitt jobb. Självklart kan och bör man springa obanat ibland men det är i sig en variant av löpningen medan styrketräningen går att skräddarsy på ett helt annat sätt för in
@K-G Nyström jag tycker inte det är särskilt krångligt med styrketräning, det är ju mitt jobb. Självklart kan och bör man springa obanat ibland men det är i sig en variant av löpningen medan styrketräningen går att skräddarsy på ett helt annat sätt för in