Quote from mats1976@gmail.com on 24 August 2008, 22:15Madelene. Usch, inte kul, huvudsaken du inte ramlade och skadade dig. Du använder väl cykelhjälm?
Madelene. Usch, inte kul, huvudsaken du inte ramlade och skadade dig. Du använder väl cykelhjälm?
Quote from Funbeat user on 24 August 2008, 22:19Peter, jag är rätt säker på att det folk generellt menar med jobbigare är att det blir tyngre för benen. Så länge man kan växla ner så att kadensen kan bibehållas samtidigt som effekten förblir samma som på platten, så känns det precis som på platten. Där
Peter, jag är rätt säker på att det folk generellt menar med jobbigare är att det blir tyngre för benen. Så länge man kan växla ner så att kadensen kan bibehållas samtidigt som effekten förblir samma som på platten, så känns det precis som på platten. Där
Quote from Fredrik Närenfors on 24 August 2008, 22:35Ni glömmer hela tiden bort det faktum att på platten kan man sluta trampa i ett par tre sekunder och tappar bara marginellt med fart. Om du slutar trmpa två sekunder i en backe så stannar cykeln.
Eftersom ingen har ett perfekt rundtramp så är cykeln på vä
Ni glömmer hela tiden bort det faktum att på platten kan man sluta trampa i ett par tre sekunder och tappar bara marginellt med fart. Om du slutar trmpa två sekunder i en backe så stannar cykeln.
Eftersom ingen har ett perfekt rundtramp så är cykeln på vä
Quote from Funbeat user on 24 August 2008, 22:45Jag slutar ofta trampa i backar och det rullar på rätt bra.
Det gäller oftast bara att hitta en bra position på cykeln och våga.
Jag slutar ofta trampa i backar och det rullar på rätt bra.
Det gäller oftast bara att hitta en bra position på cykeln och våga.
Quote from Funbeat user on 24 August 2008, 22:48Jag trampar bara i hälften av backarna så det jämnar ut sig!
Jag trampar bara i hälften av backarna så det jämnar ut sig!
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 21:59>Gunnar japps jag är helt säkert
Trist när man inte får ha sina saker i fred 🙁
>Gunnar japps jag är helt säkert
Trist när man inte får ha sina saker i fred 🙁
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 10:26Jag misstänker att det är en tidsminimeringsgrej:
Om man vill köra en viss runda på minimal tid givet sina förutsättningar gäller det att vara strategisk (misstänker att tempoåkare funderat mycket på detta) och lägga sin energi där den ger bäst resultat.
Jag misstänker att det är en tidsminimeringsgrej:
Om man vill köra en viss runda på minimal tid givet sina förutsättningar gäller det att vara strategisk (misstänker att tempoåkare funderat mycket på detta) och lägga sin energi där den ger bäst resultat.
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 11:09Karin ,nä jag är slarvig om jag ska erkänna, använder ingen cykel hjälm :8
Karin ,nä jag är slarvig om jag ska erkänna, använder ingen cykel hjälm :8
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 12:08Du tar nog på dig hjälmen när du sett en cyklists hjärnsubstans på asfalt. Om det inte är din egen då förstås.
Du tar nog på dig hjälmen när du sett en cyklists hjärnsubstans på asfalt. Om det inte är din egen då förstås.
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 12:32Blä! fy! (kollar så att hjälmen sitter så den ska) hugaligen
Blä! fy! (kollar så att hjälmen sitter så den ska) hugaligen