Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 16:07Linnex: Proffsens byter ofta så de har inte problem så länge.
Vi andra handlar dyrt och sedan måste vi vanligtvis ha grejorna en säsong eller flera.
Linnex: Proffsens byter ofta så de har inte problem så länge.
Vi andra handlar dyrt och sedan måste vi vanligtvis ha grejorna en säsong eller flera.
Quote from Mattias Johansson on 21 August 2008, 16:33Har bara rullat drygt 500 mil så det kanske stämmer.
Kan väl hålla med om att vajrar och höljen skulle jag gärna sett lite bättre kvalitéer på.
Har bara rullat drygt 500 mil så det kanske stämmer.
Kan väl hålla med om att vajrar och höljen skulle jag gärna sett lite bättre kvalitéer på.
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 21:37>några idioter har sparkat sönder
Är du säker på det? På EXP som delades ut som "cykel på köpet" för sådär tio år sedan var fälgarna så klena att de säckade ihop av sig själva.
>några idioter har sparkat sönder
Är du säker på det? På EXP som delades ut som "cykel på köpet" för sådär tio år sedan var fälgarna så klena att de säckade ihop av sig själva.
Quote from Fredrik Närenfors on 21 August 2008, 23:33Nåt som ingen har belyst än är att i backe och även i motvind så blir rundtrampet viktigare. Ju sämre rundtramp, desto mer måste man accelerera upp cykeln till den fart man vill hålla varje gång man kommer till nedåttrampet. Har man ett bra rundtramp så k
Nåt som ingen har belyst än är att i backe och även i motvind så blir rundtrampet viktigare. Ju sämre rundtramp, desto mer måste man accelerera upp cykeln till den fart man vill hålla varje gång man kommer till nedåttrampet. Har man ett bra rundtramp så k
Quote from Funbeat user on 22 August 2008, 02:17Det tränar man på gymet i den fina rundtrampsmaskinen.
Det tränar man på gymet i den fina rundtrampsmaskinen.
Quote from Funbeat user on 22 August 2008, 19:33Hej Stefan.
Är det verkligen jobbigare att cykla i backe?
Ja det var en öppen och oprecis fråga. Men vi får förutsätta att du menar uppför en backe, inte utför en backe.
Och då är svaret så enkelt som, ja det är det.
Och det finns två olika variablar
Hej Stefan.
Är det verkligen jobbigare att cykla i backe?
Ja det var en öppen och oprecis fråga. Men vi får förutsätta att du menar uppför en backe, inte utför en backe.
Och då är svaret så enkelt som, ja det är det.
Och det finns två olika variablar
Quote from Funbeat user on 22 August 2008, 20:16P, läs igenom tråden och du inser att du har fel.
Edit: Jag anser att du har fel ska det vara naturligtvis
/vänligen.
P, läs igenom tråden och du inser att du har fel.
Edit: Jag anser att du har fel ska det vara naturligtvis
/vänligen.
Quote from Fredrik Nilsson on 22 August 2008, 20:52Stefan,
På vilket sätt har P fel? Att läsa igenom tråden är ingen höjdare eftersom mer än hälften av inläggen mest är blaj (tycker jag).
Stefan,
På vilket sätt har P fel? Att läsa igenom tråden är ingen höjdare eftersom mer än hälften av inläggen mest är blaj (tycker jag).
Quote from Funbeat user on 22 August 2008, 21:07Summan av krafterna är alltid konstant men vägen (antal trampade varv) skiftar. Mekanikens gyllene regel: http://www.teknikattan.nu/sok/question-show-answer.asp?intQuestionID=49
Summan av krafterna är alltid konstant men vägen (antal trampade varv) skiftar. Mekanikens gyllene regel: http://www.teknikattan.nu/sok/question-show-answer.asp?intQuestionID=49
Quote from Fredrik Nilsson on 22 August 2008, 21:41Precis. Om vi med att något är jobbigt menar att det kräver mer arbete.
Arbete = effekt (eller kraft) x tid
Du kan minska kraften som behövs för att lyfta en vikt genom att använda ett rep och flera block. Men du får då dra mer rep, vilket tar längre ti
Precis. Om vi med att något är jobbigt menar att det kräver mer arbete.
Arbete = effekt (eller kraft) x tid
Du kan minska kraften som behövs för att lyfta en vikt genom att använda ett rep och flera block. Men du får då dra mer rep, vilket tar längre ti