Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÄr det verkligen jobbigare att cy …
You need to log in to create posts and topics.

Om du sedan kommer tillbaka till utgångspunkten så har du inte utfört något fysisk arbete?

Hej Stefan.

Och trevligt att du "anser" att jag har fel. Det är mycket trevligare än när det strå att du/jag har fel (t+), det tycker jag i allafal.

"Summan av krafterna är alltid konstant men vägen (antal trampade varv) skiftar. Mekanikens gyllene rege

Det här går att diskutera hur länge som helst eftersom inte frågan är fullständig.
Två saker som måste fastställas som jag kommer på:

1. Med "Jobbigare" - menas då det upplevda eller om det faktiskt går åt mer energi?
2. Det kanske var självklart men me

Jag anser fortfarande att jag förklarat det tydligt nog i mitt första inlägg i tråden.

Communication is a two-way street Rasmus 😉

Vissa gillar enkelriktade gator ;).

Back street boys?

Nä de gillar väl backar? Vilket jag borde skriva nåt om för utav dagens brutna lopp tror jag mig veta att det är jobbigare att cykla i backar. Iaf med dundrande träningsvärk i benen (jo jag är korkad och har svårt för att planera).

Gunnar japps jag är helt säkert ,för den fungerade hur bra som helst i 4 dagar ,sen när jag skulle cykla till svärmor var bromsarna sönderskruvade + kedjan hade de fixat med och när jag cyklade så keva hjulet 🙁 jag hade cykeln i cykelförrådet

Rasmus,
"Så, kort sagt så är backar inte jobbigare om man kan bibehålla BÅDE effekt och kadens från platten. Ökar effekten och/eller minskar kadensen, så blir det jobbigare" skre du i ditt första inlägg. Grejen är fortfarande tiden - ska du ha samma effek