Quote from Jan Lundquist on 18 August 2008, 16:08Lägesenergi är relativt ett plan och större ju större massa som ligger på en viss nivå. När cykeln rullar ner för berget omvandlas lägesenergin till rörelseenergi. Då är det bra att vara tung 😉 Optimalt vore alltså att kunna variera sin vikt, lätt i uppf
Lägesenergi är relativt ett plan och större ju större massa som ligger på en viss nivå. När cykeln rullar ner för berget omvandlas lägesenergin till rörelseenergi. Då är det bra att vara tung 😉 Optimalt vore alltså att kunna variera sin vikt, lätt i uppf
Quote from Mattias Johansson on 18 August 2008, 16:10Om jag minns rätt så i Hasslövsbacken på lägsta växel har jag nästan dubbla effekten och lite över halva kadensen mot snitt distanstempo. Backen är 8.8% (Inte bara David som har effektmätare 😉
Om jag minns rätt så i Hasslövsbacken på lägsta växel har jag nästan dubbla effekten och lite över halva kadensen mot snitt distanstempo. Backen är 8.8% (Inte bara David som har effektmätare 😉
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 16:17Då bör du köra Truedsfällan istället för Juniorbacken.
Där måste jag ned på minst 39/23 eftersom jag är klenbent.
Då bör du köra Truedsfällan istället för Juniorbacken.
Där måste jag ned på minst 39/23 eftersom jag är klenbent.
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 16:18"Optimalt vore alltså att kunna variera sin vikt, lätt i uppförsbacken och tung nedför."
Ja det vore något det!! 😀
"Optimalt vore alltså att kunna variera sin vikt, lätt i uppförsbacken och tung nedför."
Ja det vore något det!! 😀
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 16:21Den kan jag, toa innan backe upp, depå innan backe ner.
Den kan jag, toa innan backe upp, depå innan backe ner.
Quote from Mattias Johansson on 18 August 2008, 16:46David - Tyvärr har jag ännu klenare ben än vad du har (#)
>Optimalt vore alltså att kunna variera sin vikt, lätt i uppförsbacken och tung nedför.
Heliumlavemang(H)
David - Tyvärr har jag ännu klenare ben än vad du har (#)
>Optimalt vore alltså att kunna variera sin vikt, lätt i uppförsbacken och tung nedför.
Heliumlavemang(H)
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 18:10Jojo bantningen får äntligen ett syfte!
Jojo bantningen får äntligen ett syfte!
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 11:02Jag har 21 växlar cykel när den väl fungerar ,de tycker jag är bra för jag har olika växlar om jag kör upp för eller nedförsbacke
Jag har 21 växlar cykel när den väl fungerar ,de tycker jag är bra för jag har olika växlar om jag kör upp för eller nedförsbacke
Quote from j sollerman on 20 August 2008, 11:11jag klarar mig bra med 20.
jag klarar mig bra med 20.
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 11:12kalle, jo men nu fick jag min cykel billigt
kalle, jo men nu fick jag min cykel billigt