Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 18:23Som jag förstått det är det en fråga om vilken distans man vill hålla samt vad man vill träna. Jag har relativt lätt för backar, men samtidigt tar jag i alldeles för mycket ofta och får sota för det om jag kör längre sträckor. Så jag tycka det är bra med
Som jag förstått det är det en fråga om vilken distans man vill hålla samt vad man vill träna. Jag har relativt lätt för backar, men samtidigt tar jag i alldeles för mycket ofta och får sota för det om jag kör längre sträckor. Så jag tycka det är bra med
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 18:24Hehe, David, tänka att jag visste att det skulle irritera dig! 😉 Nu var inte syftet att hänga av någon, annars håller jag med dig Fredrik. Det är riktigt kul!
Herr David Pedersén jag undrar vad som driver dig? För mig är det stor underhållning med dina
Hehe, David, tänka att jag visste att det skulle irritera dig! 😉 Nu var inte syftet att hänga av någon, annars håller jag med dig Fredrik. Det är riktigt kul!
Herr David Pedersén jag undrar vad som driver dig? För mig är det stor underhållning med dina
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 18:31Stefan, jag menade inte nödvändigtvis att samma backe blir brantare. Det var mer en beskrivning av olika branta backar, men jag formulerade mig lite mer kortfattat för att hålla det enkelt. Inte så bra, tydligen... 😀
Stefan, jag menade inte nödvändigtvis att samma backe blir brantare. Det var mer en beskrivning av olika branta backar, men jag formulerade mig lite mer kortfattat för att hålla det enkelt. Inte så bra, tydligen... 😀
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 18:36Min plan är ALLTID att köra ifrån de som är yngre.
Det retar gallfeber på dem att någon klenbent gubbjävel kör runt och leker.
Kör jag med vältränade elitcyklister så leker de med mig och gillar att se mig trött och spyfärdig. Det bjuder jag på, framför
Min plan är ALLTID att köra ifrån de som är yngre.
Det retar gallfeber på dem att någon klenbent gubbjävel kör runt och leker.
Kör jag med vältränade elitcyklister så leker de med mig och gillar att se mig trött och spyfärdig. Det bjuder jag på, framför
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 20:55>> Han skällde på mig förra helgen för att jag bibehöll farten samt ökade effekten i uppförsbackarna.
>Vad är problemet? Det brukar funka utmärkt om man vill köra ifrån folk och det är ju roligt.
Det var väl därför Per skällde - han blev omkörd 😉
>> Han skällde på mig förra helgen för att jag bibehöll farten samt ökade effekten i uppförsbackarna.
>Vad är problemet? Det brukar funka utmärkt om man vill köra ifrån folk och det är ju roligt.
Det var väl därför Per skällde - han blev omkörd 😉
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 20:57Som en klippa klöv han klungan.
Som en klippa klöv han klungan.
Quote from Funbeat user on 17 August 2008, 21:33Nja, Charlotta, jag önskar att jag kunde hålla med om det. Tyvärr så var det väl snarare så att jag ville lära mig lite om att ligga på rulle och att ha någon på rulle. Han är verkar det tyvärr segare än jag på cykeln. 🙁
Jag får trösta mig åt att jag f
Nja, Charlotta, jag önskar att jag kunde hålla med om det. Tyvärr så var det väl snarare så att jag ville lära mig lite om att ligga på rulle och att ha någon på rulle. Han är verkar det tyvärr segare än jag på cykeln. 🙁
Jag får trösta mig åt att jag f
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 12:17Borde det inte också hänga ihop med hur vältränad man är?
Om man förutsätter att cyklisterna inte saktar ner och bibehåller samma effekt, utan tar i mer i uppförsbackarna än på platten, så kommer naturligtvis pulsen att gå upp. Det som då gör att det är
Borde det inte också hänga ihop med hur vältränad man är?
Om man förutsätter att cyklisterna inte saktar ner och bibehåller samma effekt, utan tar i mer i uppförsbackarna än på platten, så kommer naturligtvis pulsen att gå upp. Det som då gör att det är
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 12:35Lutande planet.
Det du vinner i kraft förlorar du i väg. Så när du växlar ner vinner du i kraft men eftersom benen måste snurra mer för varje cyklad meter så förlorar du i väg. Och det är jobbigare att ta sig en lång väg i stället för en kort väg. Typ.
Lutande planet.
Det du vinner i kraft förlorar du i väg. Så när du växlar ner vinner du i kraft men eftersom benen måste snurra mer för varje cyklad meter så förlorar du i väg. Och det är jobbigare att ta sig en lång väg i stället för en kort väg. Typ.
Quote from Funbeat user on 18 August 2008, 12:42Som effektmätarägare kändes det bra. Jag har konstaterat att jag blir trött även med W.I.N.D, framför allt i motvind och backe.
Som effektmätarägare kändes det bra. Jag har konstaterat att jag blir trött även med W.I.N.D, framför allt i motvind och backe.

