Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 21:36"Annars skulle undertecknad lika gärna kunna gå och dra något gammalt över sig med tester som december 2009 visade tröskelpuls 158 och VO2-maxpuls 160..."
Japp det är troligen så. Du kan nog inte räkna med något OS guld 2012 i London;)
OM du fixar ett G
"Annars skulle undertecknad lika gärna kunna gå och dra något gammalt över sig med tester som december 2009 visade tröskelpuls 158 och VO2-maxpuls 160..."
Japp det är troligen så. Du kan nog inte räkna med något OS guld 2012 i London;)
OM du fixar ett G
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 17:25Håkan,
Jag är inte riktigt säker på om jag förstod dig rätt, men såhär är testerna konstruerade:Jag cyklar fyra minuter på ett givet motstånd (watt). Efter dessa fyra minuter tas ett blodprov och därefter höjer man motstånder med 30-50 watt ungefär. Den
Håkan,
Jag är inte riktigt säker på om jag förstod dig rätt, men såhär är testerna konstruerade:
Jag cyklar fyra minuter på ett givet motstånd (watt). Efter dessa fyra minuter tas ett blodprov och därefter höjer man motstånder med 30-50 watt ungefär. Den
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 17:59Jag är lite nyfiken ang orsaken till att jag har problem att få upp pulsen över 170 då jag är tränad, men kan ligga och springa på en puls med 175 när man tagit ett uppehåll.
Jag är lite nyfiken ang orsaken till att jag har problem att få upp pulsen över 170 då jag är tränad, men kan ligga och springa på en puls med 175 när man tagit ett uppehåll.
Quote from Funbeat user on 31 January 2011, 16:08Jag tror att det är svårt att ge ett säkert svar på frågan. Min misstanke är att det är såväl ökad blodvolym som ökad syretransportförmåga (högre HB-värde) som ligger bakom.
Det resulterar i så fall i att en given mängd blod till följd av den högre hemo
Jag tror att det är svårt att ge ett säkert svar på frågan. Min misstanke är att det är såväl ökad blodvolym som ökad syretransportförmåga (högre HB-värde) som ligger bakom.
Det resulterar i så fall i att en given mängd blod till följd av den högre hemo
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 13:26Om någon är intresserad, jag gjorde testet som Håkan föreslog.
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=12549239&ShowChart=yes
Om någon är intresserad, jag gjorde testet som Håkan föreslog.
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=12549239&ShowChart=yes
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 11:27Detta är ett intressant ämne/tråd.
Kan tillägga att jag har gjort vo2maxtest 2ggr på löpband och har aldrig varit nära min maxpuls när jag har varit klar. Cirka 4-5bpm lägre.
Vo2max fås nämligen betydligen långt innan. Det som händer i kroppen när mjöls
Detta är ett intressant ämne/tråd.
Kan tillägga att jag har gjort vo2maxtest 2ggr på löpband och har aldrig varit nära min maxpuls när jag har varit klar. Cirka 4-5bpm lägre.
Vo2max fås nämligen betydligen långt innan. Det som händer i kroppen när mjöls
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 11:44Micke >> Jag har även fått samma känsla efter sjukdom. Extremt hög puls första 2-3 passen. Jag har inte heller något svar på detta... Jag har känslan att kroppen är i "chock" och att hjärtat inte fungerar idealt. Detta är givetvis bara en självvald sannin
Micke >> Jag har även fått samma känsla efter sjukdom. Extremt hög puls första 2-3 passen. Jag har inte heller något svar på detta... Jag har känslan att kroppen är i "chock" och att hjärtat inte fungerar idealt. Detta är givetvis bara en självvald sannin
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 16:54Oskar,
Jag har samma erfarenhet som dig, d.v.s. vo2max uppnår man ett tag innan maxpuls. Jag har heller aldrig lyckats pressa mig lika hårt på ett labtest som jag gjort i tävlingssammanhang så ofta har man sannolikt lite extra att ta av.Gällande den rel
Oskar,
Jag har samma erfarenhet som dig, d.v.s. vo2max uppnår man ett tag innan maxpuls. Jag har heller aldrig lyckats pressa mig lika hårt på ett labtest som jag gjort i tävlingssammanhang så ofta har man sannolikt lite extra att ta av.
Gällande den rel