Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 22:27P. Jag har sagt det del henne ofta!
P. Jag har sagt det del henne ofta!
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 22:29Jag gjorde 10 talet VO2Max tester i samband med en forskningsstudie. Ska se om jag kan få ut informationen från den.
Jag gjorde 10 talet VO2Max tester i samband med en forskningsstudie. Ska se om jag kan få ut informationen från den.
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 22:31Magnus,
En snabbanalys av dina värden.Du springer lite för fort i början.
En vanlig missuppfattning är att man skall ligga nära tröskelvärdet hela tiden. Sanningen är nog att man skall hålla konstant fart och pulsen kommer då sakta glida uppåt.
Din t
Magnus,
En snabbanalys av dina värden.
Du springer lite för fort i början.
En vanlig missuppfattning är att man skall ligga nära tröskelvärdet hela tiden. Sanningen är nog att man skall hålla konstant fart och pulsen kommer då sakta glida uppåt.
Din t
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 22:33Micke,
Perfekt!
Kul
Micke,
Perfekt!
Kul
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 23:09(Edit: stod ju 1 min vila ju!)
I somras när jag var i bra form körde jag 5 st 800m såhär (med 3 min vila iofs).
4:02, 165
3:45, 170
3:49, 170
3:49, 172
3:48, 172(tempo/km, maxpuls)
Sedan dess har jag sänkt mitt pers på milen med mer än 2 minuter, hur
(Edit: stod ju 1 min vila ju!)
I somras när jag var i bra form körde jag 5 st 800m såhär (med 3 min vila iofs).
4:02, 165
3:45, 170
3:49, 170
3:49, 172
3:48, 172
(tempo/km, maxpuls)
Sedan dess har jag sänkt mitt pers på milen med mer än 2 minuter, hur
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 23:11Micke, hur blir man med i de här försökskaninsprojekten? Mycke gratis tester ju!
Micke, hur blir man med i de här försökskaninsprojekten? Mycke gratis tester ju!
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 02:12@Magnus
Studien avslutades i början på sommaren 2010, och gick dessutom här uppe i norrbotten. Studien gick ut på att försöka ta fram en metod att detektera autonom bloddopning (när du donerar ditt eget blod och sedan återför det efter ett par månader).
@Magnus
Studien avslutades i början på sommaren 2010, och gick dessutom här uppe i norrbotten. Studien gick ut på att försöka ta fram en metod att detektera autonom bloddopning (när du donerar ditt eget blod och sedan återför det efter ett par månader).
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 03:53Tack för att ni delar med er av era kunskaper, otroligt intressant läsning! Jag blir verkligen inspirerad till att testa mina tröskelvärden. Har börjat köra triathlons lite smått och då är det ju viktigt att även som motionär ha koll på sina värden i de o
Tack för att ni delar med er av era kunskaper, otroligt intressant läsning! Jag blir verkligen inspirerad till att testa mina tröskelvärden. Har börjat köra triathlons lite smått och då är det ju viktigt att även som motionär ha koll på sina värden i de o
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 07:10Magnus,
Mina synpunkter.
1) Jag tror inte du skall fokucera på att tröskelgränsen flyttas. För den normala ”motionären” kommer den vara väldigt konstant över året. Det man tränar är dels att kunna ligga på den lite längre och njuta av det och dels att de
Magnus,
Mina synpunkter.
1) Jag tror inte du skall fokucera på att tröskelgränsen flyttas. För den normala ”motionären” kommer den vara väldigt konstant över året. Det man tränar är dels att kunna ligga på den lite längre och njuta av det och dels att de
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 13:51Min uppfattning är att tröskelpulsen och tröskeleffekten kan variera rätt mycket. Även hos oss vanliga motionärer.
Från mars till juni höjde jag min tröskeleffekt (mätt i watt) med 12 %. Tröskelpulsen var konstant (ca 93 % av maxpuls vid båda testtillfäl
Min uppfattning är att tröskelpulsen och tröskeleffekten kan variera rätt mycket. Även hos oss vanliga motionärer.
Från mars till juni höjde jag min tröskeleffekt (mätt i watt) med 12 %. Tröskelpulsen var konstant (ca 93 % av maxpuls vid båda testtillfäl