Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 13:56Johan, kan du räkna om tröskelpulsen till absoluta tal?
Johan, kan du räkna om tröskelpulsen till absoluta tal?
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 14:52Johan, kan du räkna om tröskelpulsen till absoluta tal?
Jag tror att det är riktigt svårt att räkna om tröskelpulsen till absolut tal Magnus. Visst att räkna är ju inte svårt. Min tröskelpulsen i absolut tal är 179 slag/min, eller vad det nu var.
Men d
Johan, kan du räkna om tröskelpulsen till absoluta tal?
Jag tror att det är riktigt svårt att räkna om tröskelpulsen till absolut tal Magnus. Visst att räkna är ju inte svårt. Min tröskelpulsen i absolut tal är 179 slag/min, eller vad det nu var.
Men d
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 14:57Javisst. 175 slag/minut vid testerna i mars och juni, och 165 slag/minut i september.
Javisst. 175 slag/minut vid testerna i mars och juni, och 165 slag/minut i september.
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 15:00Så, på bara några månader sjönk din tröskelpuls med 10 slag??? Hmm, det tål ju att tänkas på.
Så, på bara några månader sjönk din tröskelpuls med 10 slag??? Hmm, det tål ju att tänkas på.
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 15:41Johan,
Nu kommer vi in på ett nytt intressant område. Är detta månne en cyklistegenskap? Eller är det så att testmetoderna inte reflekterar verkligheten? Känns så!
Att tröskelpulsen skulle ändras 10 slag/min känns ju helkonstigt eller hur? Människokroppen
Johan,
Nu kommer vi in på ett nytt intressant område. Är detta månne en cyklistegenskap? Eller är det så att testmetoderna inte reflekterar verkligheten? Känns så!
Att tröskelpulsen skulle ändras 10 slag/min känns ju helkonstigt eller hur? Människokroppen
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 23:03Håkan,
Jag tycker inte att det känns så konstigt. På 2-3 veckors inaktivitet kan du tappa cirka 20 % prestationsförmåga (kombination av minskad vo2max och försämrad muskulär arbetskapacitet).Vid båda första testtillfällena hade jag tränat mycket tröske
Håkan,
Jag tycker inte att det känns så konstigt. På 2-3 veckors inaktivitet kan du tappa cirka 20 % prestationsförmåga (kombination av minskad vo2max och försämrad muskulär arbetskapacitet).
Vid båda första testtillfällena hade jag tränat mycket tröske
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 23:20När nu tröskelpulsen ändrades så kraftigt, gjorde du några förändringar i vilak pulszoner du skulle ligga på dina träningar? Elelr körde du utifrån någon tänk tröskeplus och räknade zoner därifrån?
När nu tröskelpulsen ändrades så kraftigt, gjorde du några förändringar i vilak pulszoner du skulle ligga på dina träningar? Elelr körde du utifrån någon tänk tröskeplus och räknade zoner därifrån?
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 23:28Under den perioden körde jag inte speciellt uppstyrt utan tränade främst med klubben och då blir det mer av en fartlek av det hela.
När jag drog igång med en mer uppstyrd och seriös träning i oktober så gjorde jag ganska omgående ett eget tröskeltest oc
Under den perioden körde jag inte speciellt uppstyrt utan tränade främst med klubben och då blir det mer av en fartlek av det hela.
När jag drog igång med en mer uppstyrd och seriös träning i oktober så gjorde jag ganska omgående ett eget tröskeltest oc
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 10:19Hej Johan,
Vore kul att träffas och snacka om sådant här vid till fälle med även med andra. Tror många uppskattar att du delar med dig.
Själv fuskar jag sällan med veckans tröskelpass (har kört det i 20 år snart) men kan minska på långpassen i perioder äv
Hej Johan,
Vore kul att träffas och snacka om sådant här vid till fälle med även med andra. Tror många uppskattar att du delar med dig.
Själv fuskar jag sällan med veckans tröskelpass (har kört det i 20 år snart) men kan minska på långpassen i perioder äv
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 12:04P. Du skriver "För att veta din utvecklingspotential. Vet du att du redan nu ligger duktigt högt med din tröskelpuls i jämförelse mot din Maxpuls och ändå är en "medelmåtta". Ja då är det inte din idrott du håller på med, om jag skriver så".
Jag tror den
P. Du skriver "För att veta din utvecklingspotential. Vet du att du redan nu ligger duktigt högt med din tröskelpuls i jämförelse mot din Maxpuls och ändå är en "medelmåtta". Ja då är det inte din idrott du håller på med, om jag skriver så".
Jag tror den