Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr jag lurad eller?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har försökt läsa på lite om den här typen av träning nu, och konstaterar att förespråkarna hävdar att ju sämre fart man klarar att hålla vid den låga pulsen, desto sämre "aerobic fitness" har man. Så om man lufsar, måste gå osv för att inte pulsen ska

Jag har inte hört att anerob träning i sig skulle störa aerob träning. Men om man tex styrketränar benen tungt så kan det både göra det jobbigt att springa och kanske öka risken för skador. Är muskeln helt slutkörd så är det svårt att orka parera ojämmnhe

Borje,

Det var mest nåt jag läste, att enligt Maffetones metod ska man helt uteluta anaeroba moment under en viss period. Men då föredrar jag att lära mig crawla...

Det är väl inte helt orimligt att det kan stämma.

Jag vet av erfarenhet att jag har svårt att helt låta bli styrketräningen - om inte annat får jag
ont i ryggen om jag lägger av att träna mage under några veckor. Men jag skall ta det lugnt med benen i so

Borje,
Tack för tipset, den boken ska jag spana in, även om jag misstänker att just simning kanske är lite extra svårt att lära sig från en bok.