Quote from Anders Wallerstedt on 27 June 2007, 16:50Har inga siffror på olika "återhämtningsnivå", men skriv upp i dagboken och jmf. efter en månad. Jmf även med andra träningskompisar.
Kör man långa intervaller ~4 min, bör man nog vila ~3 min.
Har inga siffror på olika "återhämtningsnivå", men skriv upp i dagboken och jmf. efter en månad. Jmf även med andra träningskompisar.
Kör man långa intervaller ~4 min, bör man nog vila ~3 min.
Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 17:52Linn, det går bra utan pulsklocka också tycker jag. 🙂 Jag har inte heller någon så du är inte ensam om det. För mej beror det mer på att jag inte är så himla förtjust i "manicker" (H:)
Har själv 4 olika "jobbighetsnivåer" där jag vet ganska väl hur min
Linn, det går bra utan pulsklocka också tycker jag. 🙂 Jag har inte heller någon så du är inte ensam om det. För mej beror det mer på att jag inte är så himla förtjust i "manicker" (H:)
Har själv 4 olika "jobbighetsnivåer" där jag vet ganska väl hur min
Quote from Lars Mörrby on 27 June 2007, 17:56Linn,
kolla annars om du kan få låna en i några dagar, så vet du sedan ungefär hur du ligger till (om inte någon på funbeat har en över?)
Linn,
kolla annars om du kan få låna en i några dagar, så vet du sedan ungefär hur du ligger till (om inte någon på funbeat har en över?)
Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 19:39Jag har använt löpbandets pulsmätare för att "lära" mig hur det känns. 🙂
Jag har använt löpbandets pulsmätare för att "lära" mig hur det känns. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 June 2007, 21:39Jag har tidigare alltid kört filosofin att om jag inte är helt slutkörd efter ett pass så var det inget bra pass, oavsett vad jag har tränat. För sju år sen skulle jag träna till min första mara och jag körde på samma sätt. Hade aldrig tränat löpning anna
Jag har tidigare alltid kört filosofin att om jag inte är helt slutkörd efter ett pass så var det inget bra pass, oavsett vad jag har tränat. För sju år sen skulle jag träna till min första mara och jag körde på samma sätt. Hade aldrig tränat löpning anna
Quote from Fredrik Närenfors on 28 June 2007, 22:03"Känns som jag använder fel muskler, som jag har taskig hållning osv när jag kör lågintensivt."
Bara en tanke som slog mig. Du kanske har taskig hållning och teknik men har inte märkt det förrän du slog av lite på takten och fick tid över att känna efter
"Känns som jag använder fel muskler, som jag har taskig hållning osv när jag kör lågintensivt."
Bara en tanke som slog mig. Du kanske har taskig hållning och teknik men har inte märkt det förrän du slog av lite på takten och fick tid över att känna efter
Quote from Funbeat user on 28 June 2007, 23:28"Bara en tanke som slog mig. Du kanske har taskig hållning och teknik men har inte märkt det förrän du slog av lite på takten och fick tid över att känna efter??"
Så har jag aldrig tänkt på det. Det är klart en möjlighet, även om det är deprimerande... J
"Bara en tanke som slog mig. Du kanske har taskig hållning och teknik men har inte märkt det förrän du slog av lite på takten och fick tid över att känna efter??"
Så har jag aldrig tänkt på det. Det är klart en möjlighet, även om det är deprimerande... J
Quote from Funbeat user on 28 June 2007, 23:34Jag har svårt att tänka på att ha fötterna pekande rakt fram, jag glömmer och har de lätt utåtvinklade. Bara när det är jobbigt underlag så koncentrerar jag mig på det så jag inte ska stuka fötterna.
Svårt eftersom det känns som jag pekar fötterna inåt oc
Jag har svårt att tänka på att ha fötterna pekande rakt fram, jag glömmer och har de lätt utåtvinklade. Bara när det är jobbigt underlag så koncentrerar jag mig på det så jag inte ska stuka fötterna.
Svårt eftersom det känns som jag pekar fötterna inåt oc
Quote from Urban Nilsson on 29 June 2007, 08:05Anders: Har du prövat att ta kortare steg och öka frekvensen istället? Du lär dig att springa långsamt och får samtidigt vanan med frekvensen. Snart ökar du steglängden utan att öka pulsen nämnvärt och blir med den lågintensiva träningen snabbare.
Anders: Har du prövat att ta kortare steg och öka frekvensen istället? Du lär dig att springa långsamt och får samtidigt vanan med frekvensen. Snart ökar du steglängden utan att öka pulsen nämnvärt och blir med den lågintensiva träningen snabbare.
Quote from Funbeat user on 29 June 2007, 08:54Anders, jag har löptränat seriöst i åtta månader nu, och konstigt nog var det först för en månad sedan då jag råkade springa intervallträning med en snabbare kompis och var tvungen att ta längre steg och ha riktig "löphållning" istället för en småjoggande
Anders, jag har löptränat seriöst i åtta månader nu, och konstigt nog var det först för en månad sedan då jag råkade springa intervallträning med en snabbare kompis och var tvungen att ta längre steg och ha riktig "löphållning" istället för en småjoggande