Quote from Lars Mörrby on 27 June 2007, 13:14Kul att höra Annki!!
Det är precis det jag hoppas på också - att kunna springa på ett behagligt sätt så att man känner sig fräsch efteråt, men ändå med rimlig fart!
(Blodsmak i munnen efter sista backen hem och ont i benen i flera dagar är inget kul...)
Kul att höra Annki!!
Det är precis det jag hoppas på också - att kunna springa på ett behagligt sätt så att man känner sig fräsch efteråt, men ändå med rimlig fart!
(Blodsmak i munnen efter sista backen hem och ont i benen i flera dagar är inget kul...)
Quote from Catharina Brattlin on 27 June 2007, 13:15Guson, har Du några siffror på hur lång tid det "ska ta" att återhämta sig efter ett intervall? Och hur låg bör pulsen vara innan man ger sig på nästa intervall?
Jag har ingen aning, men kör på känsla. På toppen av en 400 meters backe har jag som sagt s
Guson, har Du några siffror på hur lång tid det "ska ta" att återhämta sig efter ett intervall? Och hur låg bör pulsen vara innan man ger sig på nästa intervall?
Jag har ingen aning, men kör på känsla. På toppen av en 400 meters backe har jag som sagt s
Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 13:16Jag har inte ens en pulsklocka, har låg inkomst och de var ganska dyra på sportaffären jag tittade på. Tacksom för tips om var jag kan hitta en billig en 🙂
Just nu använder jag en billig klocka med bra tidtagarur (vet inte ens hur jag ställer in klockan
Jag har inte ens en pulsklocka, har låg inkomst och de var ganska dyra på sportaffären jag tittade på. Tacksom för tips om var jag kan hitta en billig en 🙂
Just nu använder jag en billig klocka med bra tidtagarur (vet inte ens hur jag ställer in klockan
Quote from Lars Mörrby on 27 June 2007, 13:26Linn,
jag tror att man skall försöka hålla sig till de beprövade märkena om man kan. De där som man får med i tidningarna tror jag inte fungerar så bra.
Största märket är väl Polar, och deras billigaste modell FS1 kostar 600:- enligt löplabbets hemsida.
Linn,
jag tror att man skall försöka hålla sig till de beprövade märkena om man kan. De där som man får med i tidningarna tror jag inte fungerar så bra.
Största märket är väl Polar, och deras billigaste modell FS1 kostar 600:- enligt löplabbets hemsida.
Quote from Karolina Bergsten on 27 June 2007, 13:34Linn
Kolla runt lite på Blocket eller liknande. Bara en ide som dök upp i skallen 🙂
Linn
Kolla runt lite på Blocket eller liknande. Bara en ide som dök upp i skallen 🙂
Quote from Emma Sjöberg on 27 June 2007, 14:03Sylvia, tiden mellan intervallerna är jätteviktiga och avgörande för vilken typ av intervall det är man kör.
Gissar att ett vanligt fel är att man INTE vilar tillräckligt långt mellan topparna. Vilket då gör att kroppen inte återhämtar sig och man till s
Sylvia, tiden mellan intervallerna är jätteviktiga och avgörande för vilken typ av intervall det är man kör.
Gissar att ett vanligt fel är att man INTE vilar tillräckligt långt mellan topparna. Vilket då gör att kroppen inte återhämtar sig och man till s
Quote from Urban Nilsson on 27 June 2007, 14:12Intervallvila mellan 0,5-1 minut = tröskelträning
Intervallvila mellan 1,5-2 minuter = fartträning
Intervallvila mellan 0,5-1 minut = tröskelträning
Intervallvila mellan 1,5-2 minuter = fartträning
Quote from Catharina Brattlin on 27 June 2007, 14:17Silva, tack för infot. Då ligger jag nog rätt på, för hittills har jag INTE behövt lägga av innan mitt backintervallpass är över (igår hade jag 7 intervaller inplanerade...och 7 blev det)...om det sen beror på envishet eller god form kan inte jag bedöma ;
Silva, tack för infot. Då ligger jag nog rätt på, för hittills har jag INTE behövt lägga av innan mitt backintervallpass är över (igår hade jag 7 intervaller inplanerade...och 7 blev det)...om det sen beror på envishet eller god form kan inte jag bedöma ;
Quote from Emma Sjöberg on 27 June 2007, 14:57Bra!! Sen är ju pulsen ett utmärkt verktyg att använda sig av också vid intervallträning!
Bra!! Sen är ju pulsen ett utmärkt verktyg att använda sig av också vid intervallträning!
Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 16:34Börje, Jag ber bara min familj om pengar vid extremt akuta fall... som när jag hade el, csn, tandläkare och möhippa samma månad... och behövde sommarkläder och hårklippning 😉
Det har hänt en gång. 600:- är lite mycket när man inte har tävlingsambitioner.
Börje, Jag ber bara min familj om pengar vid extremt akuta fall... som när jag hade el, csn, tandläkare och möhippa samma månad... och behövde sommarkläder och hårklippning 😉
Det har hänt en gång. 600:- är lite mycket när man inte har tävlingsambitioner.