Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 10:16Jag tror på din filosofi Linn - att när man tränar SKA det vara jobbigt. Utan att pressa sig själv tror jag inte det sker någon utveckling. Sen ska man naturligtvis variera sin löpning och ibland ge sig ut på lugnare och kanske längre löppass. Men som sag
Jag tror på din filosofi Linn - att när man tränar SKA det vara jobbigt. Utan att pressa sig själv tror jag inte det sker någon utveckling. Sen ska man naturligtvis variera sin löpning och ibland ge sig ut på lugnare och kanske längre löppass. Men som sag
Quote from Catharina Brattlin on 27 June 2007, 10:24Christer, nej det har jag inte...inte enligt den "riktiga" metoden, enbart med formeln 226-ålder eller 210-(0,5xålder) vilket ger en maxpuls på 190 resp 192 (jag är 36).
Igår i backintervallerna var jag nära...touchade 183, och det som kändes "obekvämt"
Christer, nej det har jag inte...inte enligt den "riktiga" metoden, enbart med formeln 226-ålder eller 210-(0,5xålder) vilket ger en maxpuls på 190 resp 192 (jag är 36).
Igår i backintervallerna var jag nära...touchade 183, och det som kändes "obekvämt"
Quote from Lotta W on 27 June 2007, 11:03Fia-Lotta, det beror mycket på vad man tränar för. Tränar man för långlopp tycker jag att det fungerar bäst att köra mestadels lågintensiv träning. Naturligtvis kör man även hårda pass då och då men de är relativt liten del av den totala träningstiden, my
Fia-Lotta, det beror mycket på vad man tränar för. Tränar man för långlopp tycker jag att det fungerar bäst att köra mestadels lågintensiv träning. Naturligtvis kör man även hårda pass då och då men de är relativt liten del av den totala träningstiden, my
Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 11:24Handlar det egentligen inte om att träna på en nivå som passar en bäst? Om du trivs med att köra dina tre pass med olika intensiteter så fortsätt med det, varför ska du tvinga dig att springa i ett tempo du inte trivs med....träning ska ju vara kul! 🙂
Handlar det egentligen inte om att träna på en nivå som passar en bäst? Om du trivs med att köra dina tre pass med olika intensiteter så fortsätt med det, varför ska du tvinga dig att springa i ett tempo du inte trivs med....träning ska ju vara kul! 🙂
Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 11:27Jag är som Sylvia. Försökt springa med låg eller medelpuls och det går inte. Jag VET att maxpuls enligt "formeln" är uppåt väggarna för mig, den har jag gått över på vanliga träningspass (jo jag ska försöka mäta maxpuls "på riktigt" vilket år som helst ..
Jag är som Sylvia. Försökt springa med låg eller medelpuls och det går inte. Jag VET att maxpuls enligt "formeln" är uppåt väggarna för mig, den har jag gått över på vanliga träningspass (jo jag ska försöka mäta maxpuls "på riktigt" vilket år som helst ..
Quote from Torbjörn Ohlsson on 27 June 2007, 11:37Halloj!
Jag tror att träning och dess resultat är högst personliga, det som fungerar för en är en tveksam metod för en annan. När jag marathontränade började jag köra efter ett träningsprogram av Anders Szalkai, där målet var att fokusera på en tid. Jag
Halloj!
Jag tror att träning och dess resultat är högst personliga, det som fungerar för en är en tveksam metod för en annan. När jag marathontränade började jag köra efter ett träningsprogram av Anders Szalkai, där målet var att fokusera på en tid. Jag
Quote from Catharina Brattlin on 27 June 2007, 12:59Kristoffer, jag har faktiskt beställt en prenumeration av RW, nu när jag har en ny "hobby"...och den löpsida finns inte som jag inte har besökt...därav min villrådighet, och även nyfikenhet på vad andra löpare anser.
Jag är dock så pass gammal och klok a
Kristoffer, jag har faktiskt beställt en prenumeration av RW, nu när jag har en ny "hobby"...och den löpsida finns inte som jag inte har besökt...därav min villrådighet, och även nyfikenhet på vad andra löpare anser.
Jag är dock så pass gammal och klok a
Quote from Anders Wallerstedt on 27 June 2007, 13:00Sylvia, schablon formeln följer en normalfördelning, baserat på tester på ett slumpmässsigt urval av personer, otränade som tränade, du kan mycket väl ligga över. På intervaller ligger du ganska nära max, men räkna med att det kan vara 5-15 slag till. Sjä
Sylvia, schablon formeln följer en normalfördelning, baserat på tester på ett slumpmässsigt urval av personer, otränade som tränade, du kan mycket väl ligga över. På intervaller ligger du ganska nära max, men räkna med att det kan vara 5-15 slag till. Sjä
Quote from Lars Mörrby on 27 June 2007, 13:05Linn,
jag har en maxpuls på drygt 180. Kommer jag över 160-162 en längre tid så stumnar jag.
Jag brukar när jag springer lite längre ligga mellan 155-160.Sist jag var ute hemma och lufsade så försökte jag ta det lugnare. Jag tror det tog 2-3 minuter lä
Linn,
jag har en maxpuls på drygt 180. Kommer jag över 160-162 en längre tid så stumnar jag.
Jag brukar när jag springer lite längre ligga mellan 155-160.
Sist jag var ute hemma och lufsade så försökte jag ta det lugnare. Jag tror det tog 2-3 minuter lä
Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 13:09Igår provade jag att springa ett pass med väldigt låg puls. Jag sprang 3 varv i spåret som är 2,2 km. Jag hade koll på pulsen hela tiden, försökte hålla den under 139 (den var opp i 148 som mest i en backe). Det kändes som att det gick väldigt lååångsamt,
Igår provade jag att springa ett pass med väldigt låg puls. Jag sprang 3 varv i spåret som är 2,2 km. Jag hade koll på pulsen hela tiden, försökte hålla den under 139 (den var opp i 148 som mest i en backe). Det kändes som att det gick väldigt lååångsamt,