Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr Jesus med dig på träningen?
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller i viss mån med Mm pompadour här, men tycker samtidigt skämtandet var rätt lindrigt.
Jesus med på löprundan? Vem vet? Han kan väl vara där utan att jag vet det? Tankarna kan förvisso gå mellan himmel och jord.

Jag har alltid med mig mina husgudar Lydiard, Daniels & Hadd på mina LSD-trippar.

Hur kan man jämföra t ex sexuell läggning med religiös tro? Det ena är väl ett frivillig val, men inte det andra?

Hur vet du det?
T ex hävdar somliga forskare att de som har andliga/religiösa upplevelser har annorlunda hjärnor? Jag vet troende som säger att de verkligen inte haft ngt val heller?

Fast då har det nog berott mer på uppfostran, tror jag. Annars hade de ju trott på Oden, Ra, Krishna eller någon annan än just Jesus.

Men du missar grejen med det resonemanget, det handlar isf inte om uppfostran _att_ de är troende, bara på vad enligt den teorin, och snarare på vad som finns i omgivningen, föräldrarna behöver inte vara troende alls. (Även om det skulle kunna vara ärftli

Man kan fostras upp med olika religiösa förklaringsmodeller. Som barn kan man lära sig att det finns andliga krafter(gudar) bakom vad som sker. När jag i mitt jobb får in en patient med för mig märkliga tankar måste man först att reda på patientens bakgru

PK var fel ordval. Jag menade att de trådar jag sett där homosexuella har letat efter andra homosexuella har ingen skämtat alls. Sen drog jag mina egna slutsatser från det.

Jämförelsen mellan sexuell identitet och religiös tillhörighet kan man göra utifr

Bra inlägg, AMR!

Som agnostiker/ateist, straigt, vit, man, m.m. och med en förhoppningsvis demokratisk människosyn respekterar jag allas (mångas/de flestas?) olikheter vad gäller tro, åsikter & yttre attribut. För mig kan det därför aldrig bli kränkande

Den här tråden visar det uppenbara - Det behövs en pollfunktion på Funbeat!!