Quote from Guest on 20 April 2010, 19:02Ibland, t.o.m ganska ofta, ser man löpare som verkar vara rutinerade, vältränade och har bra tider på både milen och halvmaran, men som gång på gång totalt misslyckas med att genomföra en mara med ett jämnt högt tempo? Vad beror det på? Varför är maran så
Ibland, t.o.m ganska ofta, ser man löpare som verkar vara rutinerade, vältränade och har bra tider på både milen och halvmaran, men som gång på gång totalt misslyckas med att genomföra en mara med ett jämnt högt tempo? Vad beror det på? Varför är maran så
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 19:12Jag känner mig träffad.
Fast jag är glad att jag orkar jogga en hel mara på mindre än fem timmar. Det känns som en alldeles fantastisk bedrift. Om jag tränade mycket mer så skulle jag säkert kunna springa snabbare än fyra timmar. Men jag ser ingen störr
Jag känner mig träffad.
Fast jag är glad att jag orkar jogga en hel mara på mindre än fem timmar. Det känns som en alldeles fantastisk bedrift. Om jag tränade mycket mer så skulle jag säkert kunna springa snabbare än fyra timmar. Men jag ser ingen störr
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 19:30Jag tror att grundorsaken är träningen som inte varit korrekt. Att de behöver träna mer specifik uthållighet - mer träning i tröskelfart.
Får jag på tafsen nu?
🙂
Jag tror att grundorsaken är träningen som inte varit korrekt. Att de behöver träna mer specifik uthållighet - mer träning i tröskelfart.
Får jag på tafsen nu?
🙂
Quote from Therese Linner on 20 April 2010, 19:35Mitt eget hobbyfilosoferande: Jag är jämn"snabb" och kommer in på lite under 4:30... Jag tror att problemet ligger i uthållighet och att de "snabba" som kraschar inte håller den långa sträckan. De kanske ligger bra till upp till 28-35 km och sedan kommer
Mitt eget hobbyfilosoferande: Jag är jämn"snabb" och kommer in på lite under 4:30... Jag tror att problemet ligger i uthållighet och att de "snabba" som kraschar inte håller den långa sträckan. De kanske ligger bra till upp till 28-35 km och sedan kommer
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 19:36Japp, kan vara så. En polare som är snabb veknade efter ca 35 km och fick släpa sig i mål.
Japp, kan vara så. En polare som är snabb veknade efter ca 35 km och fick släpa sig i mål.
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 19:54Ja, som flera andra redan varit inne på, jag röstar också på alternativet
"Är för ovan vid träning > 20km."Det passar för övrigt mycket bra in på mig själv, ifjol snittade jag 3:32/km på milen och 4:53/km på maran. Jag öppnade inte för fort, men hade
Ja, som flera andra redan varit inne på, jag röstar också på alternativet
"Är för ovan vid träning > 20km."
Det passar för övrigt mycket bra in på mig själv, ifjol snittade jag 3:32/km på milen och 4:53/km på maran. Jag öppnade inte för fort, men hade
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 20:14Det finns en oerhört skillnad mellan halvmarathon och marathon uthållighetsmässigt. Kroppen kan egentligen inte hantera distanser längre än 32km ungefär utan att behöva extra tillskott. Det gör att man måste träna kroppen ordentligt för att kunna orka hel
Det finns en oerhört skillnad mellan halvmarathon och marathon uthållighetsmässigt. Kroppen kan egentligen inte hantera distanser längre än 32km ungefär utan att behöva extra tillskott. Det gör att man måste träna kroppen ordentligt för att kunna orka hel
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 20:46Jag går in och provocerar lite.
Distanser under marathon behöver man inte träna till, det räcker med att ge sig ut och kuta lite sporadiskt. Ett marathon behöver man träna många långa pass inför. Hur många, handen på hjärtat, har fler än 10 pass över 25k
Jag går in och provocerar lite.
Distanser under marathon behöver man inte träna till, det räcker med att ge sig ut och kuta lite sporadiskt. Ett marathon behöver man träna många långa pass inför. Hur många, handen på hjärtat, har fler än 10 pass över 25k
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 20:52*host* I början av oktober, efter 5st maror var mina pers mätt i km-tid på 10k, ½ och marathon: 4:16, 4:34 och 5:36min/km. Är man tränad för dessa distanser så ska det väl vara ned mot 10s/km skillnad mellan varje distans.
Men så slog jag till i Växjö o
*host* I början av oktober, efter 5st maror var mina pers mätt i km-tid på 10k, ½ och marathon: 4:16, 4:34 och 5:36min/km. Är man tränad för dessa distanser så ska det väl vara ned mot 10s/km skillnad mellan varje distans.
Men så slog jag till i Växjö o
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 21:44Jag har också presterat sämre på mina 7 marathonlopp jämfört halvmarathon och milen. Jag har inte fått benen att orka hela vägen trots mängder av långpass över 3o km eller 3 timmar. Det är nog så att vissa har naturligt bättre uthållighet eller så måste t
Jag har också presterat sämre på mina 7 marathonlopp jämfört halvmarathon och milen. Jag har inte fått benen att orka hela vägen trots mängder av långpass över 3o km eller 3 timmar. Det är nog så att vissa har naturligt bättre uthållighet eller så måste t