Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr min målsättning realistisk
You need to log in to create posts and topics.

Bara att gratulera till att vara född med bra förutsättningar för idrott! Varierad träning är både mest effektiv o roligast: hårdare milpass varvade med lite längre långsammare pass och intervallträning.

Som ny inom löpning har du väldigt mycket nytt av

Håkan, ett fungerande mål är alltid utmanande!

Med risk för att vara lite tråkig:

Observera att bra syreupptagningsförmåga säger inget om fötter, knän mm. Nu säger du iofs att du rör dig mycket till vardags och det är ju bra, men att ha senor, senfästen, muskler mm som inte är vana vid långvarig och

Återigen tack för alla bra tips.

nu efter att ha varit ute och sprungit ett par tre gånger senaste 2 veckorna, så har jag svårt att avgöra om jag har träningsvärk eller om det är någon typ av överbelastning.

Främst så smärtar det lite på insidan av vade

Kanske lite varierad träning? Annat underlag, andra skor, andra sträckor?

-"Främst så smärtar det lite på insidan av vaderna när jag går, det försvinner i regel efter någon kilometers löpning."

För hög träningsintensitet leder ofta till det du beskriver och lika ofta problem med benhinnorna. Det säkraste du kan göra är att vil

Det är nog omöjligt att säga vad som är realistiskt för dig. Jag kan bara sätta mig själv i jämförelse som relativt lätt springer på tider 42-45 minuter på milen även med väldigt lite löpträning.

Det innebär inte att jag enkelt går under 40 minuter, den

Jag kunde inte avhålla mig utan sprang ett pass på 8,5 km i lite varierande tempo i starkt kuperad terräng idag.
Nu när jag läser det näst senaste inlägget, så ångrar jag mig.
Jag måste nog ta det lungt i några dagar nu. Kanske cykla istället.
Benhinneinf

Jag föreslår att du skaffar en http://www.airtrim.se eller liknande. Fortsätt spring när det är kallt ute!

Så här gick det:

Jag hade nästan nått målet för en månad sedan. Sprang milen runt 42 minuter.

Sedan fick jag jätteproblem med höften. Har haft ont i 4 veckor nu och löpträna är inte att tänka på. Nån form av utmattningsskada i höftleden.
Nu går jag hos