Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 13:57Finns det ingen veteranklass så kan du nog åka i vilken klass du vill, Sen eller Sport.
Finns det ingen veteranklass så kan du nog åka i vilken klass du vill, Sen eller Sport.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 14:02Bättre att göra som Danmark med att placera folk i lämplig klass där de har lämplig konkurrens och samtidigt ha poänguppflyttning.
De bästa svenskarna i H30-H60 kör hellre i elit eller senior.
Bättre att göra som Danmark med att placera folk i lämplig klass där de har lämplig konkurrens och samtidigt ha poänguppflyttning.
De bästa svenskarna i H30-H60 kör hellre i elit eller senior.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 14:09Ok. Men om det finns vetaranklasser och HSport resp. DSport.
Då tror jag att en person med veteranlicens inte får starta i Sportklass. Om det i det läget inte finns någon Senior klass så finns det, i teorin, ingen klass för de mellan 18-29 år på den tävl
Ok. Men om det finns vetaranklasser och HSport resp. DSport.
Då tror jag att en person med veteranlicens inte får starta i Sportklass. Om det i det läget inte finns någon Senior klass så finns det, i teorin, ingen klass för de mellan 18-29 år på den tävl
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 14:15Du ska tävla i den klassen du har licens i och det andra är det arrangören som kan råda över ifall klasserna inte finns med.
Den hoppcirkusen som vissa junisar och seniorer/elit håller på med är rena skämtet.
De byter klass på tävlingar oftare än underklä
Du ska tävla i den klassen du har licens i och det andra är det arrangören som kan råda över ifall klasserna inte finns med.
Den hoppcirkusen som vissa junisar och seniorer/elit håller på med är rena skämtet.
De byter klass på tävlingar oftare än underklä
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 14:27Ok. Jag vill se på det hela med arrangörs-ögon och försöker begripa vad som formellt gäller och hur mycket som är upp till arrangören.
Men systemet känns yxigt. Ett poängberäkningssystem oavsett ålder vore enklare att förstå och torde, precis som du säge
Ok. Jag vill se på det hela med arrangörs-ögon och försöker begripa vad som formellt gäller och hur mycket som är upp till arrangören.
Men systemet känns yxigt. Ett poängberäkningssystem oavsett ålder vore enklare att förstå och torde, precis som du säge
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 14:29Kan inte precis säga att denna diskussion gör mig särskilt sugen på att prova ngt riktigt lopp 🙁
Jag är 40+ och bor i Skåne.
1. Hypotetiskt, hur bra bör jag kunna prestera innan det är läge att prova på en riktig tävling. Erkänner att jag är rädd att
Kan inte precis säga att denna diskussion gör mig särskilt sugen på att prova ngt riktigt lopp 🙁
Jag är 40+ och bor i Skåne.
1. Hypotetiskt, hur bra bör jag kunna prestera innan det är läge att prova på en riktig tävling. Erkänner att jag är rädd att
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 14:31Vissa arrangörer tänker i bilar, bensin, kostnader, antal funktionärer, tid på vägarna, risker vid samtidig målgång, med mera.
Vissa arrangörer tänker i bilar, bensin, kostnader, antal funktionärer, tid på vägarna, risker vid samtidig målgång, med mera.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 14:31Gör alla motionslopp till tävlingar, först i mål vinner (t+)
Ta bort licenskravet ( låt engångslicens ingå i startavgiften).
Endast eliten bör ha licens, veteraner och juniorer bör slippa
Gör alla motionslopp till tävlingar, först i mål vinner (t+)
Ta bort licenskravet ( låt engångslicens ingå i startavgiften).
Endast eliten bör ha licens, veteraner och juniorer bör slippa
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 14:36Starta i sportklassen och kör där minst ett år så ni lär er klungteknik och annat grundläggande.
Är man rädd för att komma sist så ska man kanske inte ens tävla?
Någon hamnar sist och ju mer man försöker vinna desto större är risken för att bli slutkörd
Starta i sportklassen och kör där minst ett år så ni lär er klungteknik och annat grundläggande.
Är man rädd för att komma sist så ska man kanske inte ens tävla?
Någon hamnar sist och ju mer man försöker vinna desto större är risken för att bli slutkörd
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 14:38>>Gör alla motionslopp till tävlingar, först i mål vinner
Jag hoppas du skämtar.
Poängen med motionslopp är inte att mäta sig mot andra, utan på sin höjd mot sig själv. Men framförallt är det ett underbart sätt att under en dag få cykla sida vid sida m
>>Gör alla motionslopp till tävlingar, först i mål vinner
Jag hoppas du skämtar.
Poängen med motionslopp är inte att mäta sig mot andra, utan på sin höjd mot sig själv. Men framförallt är det ett underbart sätt att under en dag få cykla sida vid sida m