Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 15:38Det må vara så men i det här fallet var det bara att läsa innantill.
Men regler och hur det fungerar i praktiken och hur man VILL att de ska fungera samstämmer inte alltid, vare sig på cykeltävlingar eller någonannan stans. Själv försöker jag bara förstå
Det må vara så men i det här fallet var det bara att läsa innantill.
Men regler och hur det fungerar i praktiken och hur man VILL att de ska fungera samstämmer inte alltid, vare sig på cykeltävlingar eller någonannan stans. Själv försöker jag bara förstå
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 15:46Det är tydligen ändrat i år, för tidigare har det varit en del tjafs om var veteranerna ska köra om inte veteranklasserna finns med.
Det är tydligen ändrat i år, för tidigare har det varit en del tjafs om var veteranerna ska köra om inte veteranklasserna finns med.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 15:49Jag blev avhängd så fort bilen släppte på min hittills enda tävling, men det gav bara mersmak eftersom jag efteråt insåg att jag bara skulle varit lite tuffare. Men det var tidigt på året och mycket stress i klungan och jag ville inte krascha. Körde upp m
Jag blev avhängd så fort bilen släppte på min hittills enda tävling, men det gav bara mersmak eftersom jag efteråt insåg att jag bara skulle varit lite tuffare. Men det var tidigt på året och mycket stress i klungan och jag ville inte krascha. Körde upp m
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 15:54Andrew,
Klokt och bra! Efter nederlag kommer.. ;).På tal om krasher förresten,
För egen del har jag varit med på (som jag känner till) tre lopp som inneburit krascher. Inga som jag bevittnat själv. Det ena är vätternrundan (som saknar undantag) och de
Andrew,
Klokt och bra! Efter nederlag kommer.. ;).
På tal om krasher förresten,
För egen del har jag varit med på (som jag känner till) tre lopp som inneburit krascher. Inga som jag bevittnat själv. Det ena är vätternrundan (som saknar undantag) och de
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 16:00Tack för många bra tips!
Låter som att jag inte ska vara alltför orolig då...
Kör lite mer gruppträning och pratar med de i gruppen som har erfarenhet själva känns väl som rätt väg framåt...Det motionslopp jag hittills kört lyckades jag inte hitta/hålla
Tack för många bra tips!
Låter som att jag inte ska vara alltför orolig då...
Kör lite mer gruppträning och pratar med de i gruppen som har erfarenhet själva känns väl som rätt väg framåt...
Det motionslopp jag hittills kört lyckades jag inte hitta/hålla
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 16:05Det går väldigt jämt på motionsloppen även om några kör på lite i början för att få arbetsro.
Det går väldigt jämt på motionsloppen även om några kör på lite i början för att få arbetsro.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 16:08Om jag ska köra fler tävlingar blir det till att gå med i Hymer o vara med på deras träningar så man får lite rutin...
Om jag ska köra fler tävlingar blir det till att gå med i Hymer o vara med på deras träningar så man får lite rutin...
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 16:12Jag tror att jag hamnade för långt fram i starten, bland lite mer seriösa deltagare.
Med facit i hand borde jag även ha jobbat hårdare för att orka hänga med.
Jag tror att jag hamnade för långt fram i starten, bland lite mer seriösa deltagare.
Med facit i hand borde jag även ha jobbat hårdare för att orka hänga med.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 16:16Man inte vara för långt fram i starten så länge man sitter på rulle...
Man inte vara för långt fram i starten så länge man sitter på rulle...
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 17:33Ang. Vasaloppet:
De är en tävling, men de flesta betraktar det som ett motionslopp.
Du behöver inte ha licens. inte på några skidtävlingar, -det är avskaffat.Det är deltagaren själv som avgör om det skall "motioneras" eller tävlas.(t+)
Inom cykelsporte
Ang. Vasaloppet:
De är en tävling, men de flesta betraktar det som ett motionslopp.
Du behöver inte ha licens. inte på några skidtävlingar, -det är avskaffat.
Det är deltagaren själv som avgör om det skall "motioneras" eller tävlas.(t+)
Inom cykelsporte