Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 09:15Inte om man blåser på för fullt.
Inte om man blåser på för fullt.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 09:54Klart vi inte gjorde det, vi körde för gemenskap och motion
Klart vi inte gjorde det, vi körde för gemenskap och motion
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 10:18H-sport kan var fantastisk om den fungerar som David vill påpeka (vilket lyst med sin frånvaro). Själv gick jag från glad motionär med 7k-aluhoj och några mediokra motionsloppsresultat rakt in i H30. Hetsad av klubbar & kompisar & glest tävlingsutbud. Det
H-sport kan var fantastisk om den fungerar som David vill påpeka (vilket lyst med sin frånvaro). Själv gick jag från glad motionär med 7k-aluhoj och några mediokra motionsloppsresultat rakt in i H30. Hetsad av klubbar & kompisar & glest tävlingsutbud. Det
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 10:24Mitt första lopp blev H-sport på rekommendation av David. Dessvärre var det en del elit som klassat ner sig vilket gjorde att klungan försvann direkt. Den saktade visst in sen men första rycket gjorde att jag inte trodde det skulle funka för mig. Lärdomen
Mitt första lopp blev H-sport på rekommendation av David. Dessvärre var det en del elit som klassat ner sig vilket gjorde att klungan försvann direkt. Den saktade visst in sen men första rycket gjorde att jag inte trodde det skulle funka för mig. Lärdomen
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 13:14Eftersom det är fritt att välja licens i Sport eller senior/elit så är det arrangörerna som ska hålla rent från seniorer/elit och inte blanda sportklassen med ungdomsklasserna.
Eftersom det är fritt att välja licens i Sport eller senior/elit så är det arrangörerna som ska hålla rent från seniorer/elit och inte blanda sportklassen med ungdomsklasserna.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 13:27Så det är arrangörerna som måste bli bättre?
Så det är arrangörerna som måste bli bättre?
Quote from Lena O on 8 June 2009, 13:36Ja. Arrangörerna ska håller elit och veteraner borta från sportklass.
Ja. Arrangörerna ska håller elit och veteraner borta från sportklass.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 13:46Det är inga problem ifall arrangören har alla klasser med.
Problemet uppstår när de slopar veteranklasserna och sedan har endast senior, elit och sportklassen.
Då väljer en del veteraner att köra i sportklassen och ofta på arrangörens inrådan o påbud.D
Det är inga problem ifall arrangören har alla klasser med.
Problemet uppstår när de slopar veteranklasserna och sedan har endast senior, elit och sportklassen.
Då väljer en del veteraner att köra i sportklassen och ofta på arrangörens inrådan o påbud.
D
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 13:55Slå ihop Sen, H30 och H40 till en klass.
Behåll Sport som en instegsklass och låt folk få sammla poäng för att åka i elit. Som det var förr i tiden, A, B och C klass.
Slå ihop Sen, H30 och H40 till en klass.
Behåll Sport som en instegsklass och låt folk få sammla poäng för att åka i elit. Som det var förr i tiden, A, B och C klass.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 13:55Jag hörde häromdagen att elit/veteran inte får starta i sportklass och att arrangören ska kolla upp licensen på de som anmäler sig. Hittar däremot inget stöd för denna hörsägen i tävlingsreglementet.
Är det någon som vet vad som gäller?
Jag hörde häromdagen att elit/veteran inte får starta i sportklass och att arrangören ska kolla upp licensen på de som anmäler sig. Hittar däremot inget stöd för denna hörsägen i tävlingsreglementet.
Är det någon som vet vad som gäller?